Hardboard ondervloer

Lux

  • #1
Door verkoopster linoleumwinkel is mij geadviseerd, na mijn beschrijving van onze onregelmatige vloer, om op onze vloerdelenvloer een laag hardboard te leggen voordat er jumpax en linoleum op wordt gelegd.
Probleem is alleen dat de aangebrachte hardboard al opbolde voor bevestiging en na bevestiging alleen maar meer is gaan opbollen. Dus weinig hoopvol zo. Graag tips over hoe nu verder. Hardboard verwijderen en iets anders erop? Las over het bevochtigen van het board voordat het bevestigd wordt. Of zou de jumpax een onregelmatige vloerdelenvloer met naden kunnen uitvlakken?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Luc
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Linoleum hoort op een strakke en harde ondergrond gelegd te worden, het opbollen van het hardboard houdt in dat de vloer niet hard en strak is, dat wordt dus niets.

Ik ben niet zo goed bekend in die wereld maar een ondergrond van b.v. OSB-plaat lijkt me een beter idee.
 

MvanV

  • #3
Ik zou ook eens even goed kijken of er niks met je vloer is qua vocht of rotte balken, hardboard doet dat niet supersnel.
Als het nat is en daardoor krom kan trekken zou ik er niet zomaar linoleum op doen zonder te checken waar het door komt, anders rot je vloer er onder weg.
 

Michiel_H

  • #4
Wat voor vloerconstructie heb je? Beton of houten balklaag?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5

Michiel_H

  • #6
Oke.. Duidelijk. Dan denk ik aan slechte kwaliteit hardboard. Kan me bijna niet voorstellen dat het vocht is want dan was er overduidelijk ook iets met de huidige vloer aan de hand geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu