Gordijnen met zeilringen ophangen aan rails

Hongerige Wolf

  • #1
Ik heb nog prima gordijnen gekregen met zeilringen. Ik had ze opgehangen aan een staalkabel, omdat als ik ze zou ophangen aan een roede de (naar binnen draaiende ramen) niet open kunnen. Ik moet de roede nl. ophangen aan het plafond omdat de raampartij verspringt. De kabel waar ze eerst aan hingen werkt niet. De muren zijn nl. slecht dus de gordijnen zijn net voor de tweede keer met kabel en een stuk muur en al naar beneden gekomen. Mijn vraag:

- Is er een systeem om ringengordijnen op te hangen aan een normale gordijnrails, waar de ramen dus net onderdoor zouden kunnen?
- Of is er een andere manier?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je zou S-haken / S-haakjes kunnen gebruiken.

Zoiets als deze:



De grote opening ervan aan het gordijn, de kleine in de rail-runner.

Zijn er in allerlei maten, gewoon even bij een bouwmarkt in de buurt kijken. :wink:

Neem even een runner mee, dan weet je zeker of de haak daardoorheen past.
 

Hongerige Wolf

  • #3
Update voor mocht iemand tegen hetzelfde probleem aan lopen:

Uiteindelijk heb ik schroefogen in het plafond gemaakt, en daar hangen de gordijnroedes in. Neemt minder plaats in dan roedehouders waardoor de ramen er nét onderdoor kunnen.
 

Hongerige Wolf

  • #4
Is het mogelijk om dit type gordijnen op te hangen aan dit type rails



?

Ik heb nl. zulke gordijnen gekregen voor mijn slaapkamer, maar mag de rails niet verwijderen en/of in het plafond boren. Iemand een idee?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Die zelfde vraag is hier toch vorige week al beantwoord?
 

Hongerige Wolf

  • #6
Vorige week? Je bedoelt het topic hieronder? Dat is strikt genomen een andere kwestie, maar ik heb al zitten prutsen met s-haken. Die zijn óf te grof voor de runnertjes, óf te fijn voor de zeilringen waardoor ze eruit kukelen. Die methode gaat dus helaas niet werken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik heb de twee topics voor de duidelijkheid samengevoegd.

S-haken zijn in allerlei maten te koop. Ook standaard gordijnhaken zijn vast bruikbaar.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu