Golfplaten dak vervangen en isoleren aanbouw chalet

RTF

  • #1
Wij hebben een leuk chaletje gekocht met een aangebouwde serre.

Daar ligt nu een golfplaten dak op. ertussen liggen (volgens mij) oude PIR-achtige plaatjes van een paar cm. daaronder heeft men schrootjes gemaakt.

Het plafond hangt van binnen hier en daar wat door en is niet netjes. Daarnaast komt daar ook een hoop kou vandaan/tussendoor vermoed ik.

Ik zou dat dus graag willen vervangen.
- Het moet redelijk geïsoleerd zijn
- Er zitten ledlampjes in, die mogen gewoon op dezelfde plek
- Ik wil een Pelletkachel plaatsen in het midden van de serre.
- strakke binnenkant/plafond

Paar vraagjes daarover:
- Wat kan ik het beste als dakbedekking gebruiken (ivm pelletkachel afvoer)
- Welke binnenafwerking is strak en toch redelijk betaalbaar?
- Hoe monteer ik dat allemaal aan elkaar? zodat ik dus een veilig mooi en geïsoleerd dak en plafond heb... :shock:
- En als laatste Wat zou dit mij ongeveer gaan kosten denken jullie? (dacht zelf aan +/- eur.2000,-?)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De dakbedekking kunnen pannen zijn als het afschot maar groot genoeg is, kan ook shingles of andersoortige dakbedekking zijn met bitumen als basis.
Voor de afvoer van de kachel zijn kant en klare doorvoeren te koop, zowel voor pannen als bitumen dakbedekking.

Voor het plafond kunt u het beste een paar foto's plaatsen, de glazen bol is in reparatie.
Wanneer u weet wat u wilt gebruiken kan er advies gegeven worden hoe e.e.a. aan te brengen.

We geven op het forum geen advies over prijzen van werk en materiaal, zie de forumregels.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu