Glasvlies of Glasvezel behang?

Zactay

  • #1
Ik ben druk bezig met het voorbereiden.

Ik heb echt enorm veel gelezen op dit forum en heb al een heleboel goede tips gezien.

Nog wel zie ik dat de termen glasvlies en glasvezel heel erg veel door elkaar worden gebruikt. Niet alleen hier, maar eigenlijk overal.

Ik vind het dus nu heel erg moeilijk om te beslissen wat ik nodig heb.

Wat ik wil. Geen kale betonnen muren waar ik overheen moet schilderen. Maar toch het liefst een behang ivm demping en een wat 'zachtere' look in huis. Ik ga er daarna overheen met Ral 9010.

Het huidige behang zit er nog op.. dus weet ook niet goed wat ik zal aantreffen, maar verwacht geen scheuren en dergelijke.

Ik wilde eerst met glasvezel aan de slag, maar heb het idee dat deze behangsoort te grof is en wil juist een strakke muur. Waardoor veel mensen weer zeggen, neem glasvlies....

Is het nou alleen een kwestie van smaak? Of maakt het echt verschil voor hetgeen ik wil. (het gaat dus niet om het repareren van muren)
 

Emlichheimer

  • #2
Volgens mij haal je zelf nou ook iets door elkaar...

Als je snel internet op de muur wil neem je glasvezelbehang.
Wil je dat niet of is er nog geen glasvezelinternet beschikbaar in je woonplaats, neem je vliesbehang of weefselbehang. :lol:

Verschil tussen glasvliesbehang en glasweefselbehang:

Bij glasvliesbehang bestaat de rug van het behang uit glasvlies en is voorzien van een toplaag.

Een glasweefselbehang is een ‘weefsel’. Het is geweven van dunne glasdraden, heeft een enigszins open structuur en zal altijd afgewerkt moeten worden met een geschikte muurverf.
 

Zactay

  • #3
Hahahaha oops!
sorry, ik ben echt met alles tegelijk bezig. Vlak daarvoor een provider proberen uit te zoeken :oops: :lol:

Mijn gedachte gaat dan toch snel naar Glasvlies behang. Met name ook, omdat deze 'glad' is en ik eigenlijk strakke muren wil. En het liefst geen 'ruitjes' motief of iets dergelijks wil. En het maakt bij glasvlies dus niet uit welk type saus ik gebruik?

Maar is het dan voor mij wel handig om te gaan behangen?
Ik lees bij veel mensen dat ze glasvlies gebruiken, om lelijke muren weg te werken.
Het gaat mij er ook om dat het wat 'dempt' en de kamer 'zachter'doet ogen..
bereik ik dat ook wel met glasvlies of is het zo dun dat het eigenlijk geen verschil maakt ?
 

Emlichheimer

  • #4
Is een veelgemaakte fout hoor.

Je moet van behang niet gaan verwachten dat het dempt.

Als je mooie strakke muren wilt hebben, zou je kunnen kijken naar renovlies. Dat is een vliesbehang die strak is, scheuroverbruggend en net als alle vliesbehangen gemakkelijk is aan te brengen.
Renovlies kun je gewoon met latex behandelen.
Er is een pre-painted versie, die hoef je sowieso maar 1x te texen, is uiteraard wel wat duurder.
 

Zactay

  • #5
Ah oke! dus renovlies is dan een betere optie voor me.
Ik verwacht overigens niet dat er heel veel mis is met de muren. Dacht dat renovlies echt voor renovaties etc was bedoeld..

Ik was inderdaad sowieso van plan de voorgeschilderde versie te kopen, ongeacht welk behang het gaat worden.. Maar wat ik er over heb gelezen hier op het forum scheelt dat gewoon een hoop gedoe met schilderen en nalijmen etc..

Ik verwacht overigens ook niet dat het echt 'depmt' maar ik heb toch het idee dat beton muren alles holler doen klinken dan als er behang over zit. Kan ook tussen mijn oren zitten haha, maar dat idee heb ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu