Glasvlies behangen in raamhoeken

Jasje

  • #1
Ik ga muren behangen met glasvlies. :D Bij de ramen moet zowel van boven als van opzij het behang in de dagkant doorbehangen worden. In de hoek kom ik dan vlies tekort. Hoe moet het behang daar verwerkt worden of moet er een "passtukje"in gewerkt worden? Zo ja, is dit niet storend door een naad?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U komt geen vlies tekort met de volgende methode:

Zorg ervoor dat u minimaal de dagkantdiepte + 3 cm kunt omslaan op de verticale dagkant. Plak de baan op de normale wijze vast.

Vervolgens snijdt u met een scherp afbreekmes de horizontale overlap naar de hoek toe evenwijdig in, dus precies horizontaal op de kant.

U kunt nu de verticale dagkant omslaan en vastplakken / afnijden met het afbreekmes.

Neem een stuk vlies en meet de afstand bovenzijde plafond + horizontale dagkant + 3 cm. Plak dit stuk ca. 2 mm over de verticale dagkantzijde en knip het hoekje zodanig in, dat de horozontale dagkant beplakt kan worden. Snij ook deze met het afbreekmes op maat.

U heeft nu de situatie dat het laatst aangebrachte vlies over de baan geplakt zit. Neem een liniaal / rei en snijdt met het afbreekmes van plafond tot precies in de hoek waar verticale en horizontale dagkant tezamen komen.

Trek vervogens beide (overlapte ) stukken los van elkaar en verwijderen het onderste stuk, dus dat van de eerste baan.

Smeer nag wat extra lijm op de binnenkanten en druk de beide stukken tegen elkaar. U heeft nu een vrijwel onzichtbare goedsluitende hoekaansluiting en naad.
 

Jasje

  • #3
Dank u wel voor het duidelijke antwoord. Volgende week begint de klus en ik heb er nu goede hoop op, dat het gaat lukken zoals ik graag wil: een strakke en mooie muur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu