Glasvezelbehang laat los

Nevado

  • #1
Ik heb 2 kamers behangen, daar zit ook een nieuw geplaatste tussenwand bij van gipsplaat. Deze heb ik voorgestreken en daarna behangen met voldoende lijm, dit zag er strak uit, Nu heb ik voor de eerste keer me acryllatex, stond op de verpakking, de eerste laag aangebracht met dramatische gevolgen, het bobbelt overal. Mijn vragen zijn: komt dit door de wand of door de Latex. Hoe krijg ik de glasvezel er weer van af of is er een andere oplossing en is er op een rol een voor of achterkant ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Hans
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #2
Lang genoeg (48 uur ) gewacht vooraleer te overschilderen?
 

Nevado

  • #3
Ja ik heb 72 uur gewacht, maar ik krijg het idee dat er waarschijnlijk te weinig lijm op zit, het probleem is dus nu hoe los ik dat op. Is dit behang trouwens makkelijk te verwijderen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Te weinig lijm lijkt mij inderdaad de oorzaak. Daardoor onstaan luchtkamers.

Helaas kunt u glasvezelbehang niet van gipskarton verwijderen zonder de ondergrond te beschadigen, want daar waar het glasvezel wel strak zit, zit dit ook vast aan de papierlaag van het gipskarton. :cry:

Voor wat betreft de voor of achterzijde van glasvezelbehang: het relief / de opschuiming of tekening zit aan de voorzijde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu