Glasvezelbehang i.p.v. stukadoren?

Truus

  • #1
Hallo,

In ons huis zijn de meeste kamers mooi gestuucd, behalve onze slaapkamer, die is door de vorige eigenaar zelf gedaan en dat is te zien. De muren zijn niet glad, en er zitten teveel oneffenheden in om het met een pot plamuur te lijf te gaan. Daarom vroeg ik me af of glasvezelbehang een mooie oplossing zou zijn, we willen nl. niet een hoop geld uit gaan geven aan een stukadoor omdat het "maar" de slaapkamer betreft.

Nu zie ik in de bouwmarkten glasvezelbehang liggen met een soms erg grove structuur. In hoeverre blijf je deze structuur zien nadat je het gelatexd hebt? Bestaat er ook glasvezelbehang met een zeer fijne structuur? Heeft het zin om meerdere lagen latex aan te brengen zodat de structuur "opgevuld" wordt? Is het überhaupt mogelijk om met glasvezelbehang het effect te bereiken alsof de muur gestukadoord is?

Alvast dank voor uw antwoord.

Groeten,

Truus.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Er zijn veel verschillende soorten glasvezelbehang.
Maar als de muur niet vlak is blijf je dat zien.
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #3
Er bestaat ook zoiets als renovatievlies, dit is een tamelijk dik vlies maar zeer effen geweven, dus zonder structuur. Dit vangt de meeste oneffenheden op, maar uiteraard geen diepe kuilen en bulten. Toch eerst zo vlak mogelijk maken door te plamuren en dan een primer zetten, dan pas zal je de meeste oneffenheden kunnen evalueren.
 

EdP

  • #4
En mocht je zelf willen leren stucadoren dan ben je aan het juiste adres. Er is hier genoeg informatie te vinden. Als je begint met oefenen in een schuur o.i.d. dan wordt de slaapkamer vast mooier dan nu.
 

Coko

  • #5
Onze slaapkamer muren zaten ook vol met bobbels en kuilen, de stucadoor die de onderverdieping onder handen heeft genomen had de oplossing (tenminste als je niet bang bent voor pof!).

-Als eerste de on-effenheden weg steken/schuren
-de grotere/diepere gaten vullen met snel gips
-vervolgens een klodder hand spack op de muur mikken en dit met een spackspaan verdelen
-laten drogen, opschuren en indien nodig procedure herhalen.

Het lijkt misschien omslachtig maar het gladde glasweefselbehang dat de kuiltjes kan verdoezelen is erg duur en de bobbels zul je er toch van af moeten schuren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu