Glasblokken en ytong

Vinc_71_yep

  • #1
Ik wil in een Ytong muur her en der glasblokken plaatsen. Dus het wordt geen gehele glabo laag maar echt af en toe een.

Het is bedoeld als tussenwand tussen bad en douche. De glabo's wil ik plaatsen om het bad nog enig buitenlicht te geven, zodat het niet een te donker hok gaat worden.

Mijn vraag: Welke lijm (?) gebruik ik hiervoor en moet ik de blokken nog apart verstevigen met bijvoorbeeld een murfor profiel?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Sorry voor het late antwoord, ik ben niet zo bekend met glabo's en heb even moeten navragen.
Het advies dat ik kreeg was gewoon de blokkenlijm gebruiken bij plaatsing van niet meer dan twee glabo's naast elkaar, het hoeft niet extra verstevigd te worden.

Succes.
 

Metselaartje

  • #3
Glazenbouwstenen verwerk je met specie of met een cement gebonden lijm.
Blokkenlijm is dus ook een optie of bijv. vloertegellijm.

Voor het mooiste resultaat wel Ytong blokken nemen die 2 cm dunner zijn dan je glazen bouwstenen in verband met met de tegel, die aan weerszijden komt, neem ik aan.
Zo krijg je een mooi vlak geheel, en ik zou de voegen ook gewoon inwassen net als de tegels.
 

Vinc_71_yep

  • #4
Dank voor de reacties.

Beamix 348 metselmortel (speciaal voor glazen bouwstenen) is de oplossing voor het verbinden van Ytong en glabo's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu