Gipsplafond naden vullen

Mjagers1982

  • #1
Hallo allemaal,

Ik ben al weer een tijdje bezig met de verbouwing van mijn zolder. Nu heb ik er een verlaagd plafond in gemaakt van afgeronde gipsplaten. Ik lees nu veel op internet dat er aangeraden wordt de ronde naden NIET te voegen met speciaal vulmiddel waarmee je geen wapeningsband nodig hebt. De platen zouden blijven werken en hoe dan ook gaan scheuren... Advies wat ik vaak lees is om de naden deels te vullen met acrylaatkit.

Nu heb ik echter geen houten rachelwerk, maar een van ijzer, is dit dan nog steeds de aanbeveling? De naden komen namelijk met de inbouwspots niet zo mooi uit waardoor ik ze het liefst wegsmeer en strak schuur... Echter als het dan zeker toch gaan scheuren (hoewel dat voegmiddel duidelijk aangeeft dat er geen wapeningsband nodig is) dan is dat ook weer zonde.

Graag jullie ervaringen cq. advies.

Martijn
 

Johanl

  • #2
Hallo.
De ervaring is ,dat bij het wegwerken van de afgeronde kanten van gipsplaten,je de naden altijd blijft zien. Dus het advies is er niets aandoen,en zo sauzen. Daar zijn ze ook voor gemaakt. Anders is het als je gipsplaten met afgeschuinde kanten had gebruikt,of stucplaten ,die kan je wel glad afwerken. Gr JohanL
 

Arie206rc

  • #3
Je kan de naden idd kitten.
Geeft een mooi afgewerkt gezicht.
Je hebt dan ook geen last van krimpscheuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu