Gepolijste Betonvloer met vloervw. op oude betonvloer

Bobertus

  • #1
Ik wil zelf een beton vloer aan brengen op mijn bestaande betonvloer waarin ik (hoofd)vloerverwarming wil aanbrengen en dit geheel uiteindelijk schuren, polijsten, polieren iig dat deze mooi vlak word.
De bedoeling is dat ik uiteindelijk een mooie woonbetonvloer heb, er komt namelijk niets op.

De bestaande vloer is niet geïsoleerd en dat moet wel gebeuren anders heeft de vloerverwarming geen nut lijkt mij.

Heeft iemand een logisch plan, en ideeën?
 

Pepjo

  • #2
Wat voor afwerking heb je in je hoofd ? Doorzichtige lak oid ?
 

Bobertus

  • #3
Ja! gewoon een bescherming tegen vuil en vocht maar wel dat je het beton gewoon goed blijft zien.
 

Pepjo

  • #4
Is het dan niet makkelijker om een zgn smeervloer aan te brengen ?
Je hebt al een betonnen, stevige ondergrond.
 

Bobertus

  • #5
Hoe werkt dat dan, Ik moet een isolatie laag aanbrengen, vloer verwarming, en dan een smeervloer? giet je die dan over de verwarmingsslangen heen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Wanneer u rendement van uw vloerverwarming wilt hebben zal de oude vloer eruit moeten.
De nieuwe vloer moet bestaan uit isolatie en beton met een wapeningsnet voor bevestiging van de vloerverwarmingspijpen.
De vloer kan daarna geschuurd en gepolijst worden om een vloer te krijgen die u wilt.

Wanneer de bestaande vloer zo'n 15 cm hoger mag komen te liggen zou u het ook kunnen realiseren door isolatie en daarop beton met de pijpen er in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu