Gaten voor keukendeur scharnier

Jaysiea

  • #1
Miss is deze vraag ook al eerder gesteld..

het gaat erom dat ik mijn keukendeurtjes wil vervangen(betref huurhuis) gaat er dan om hoe ik die gaten voor die scharnieren kan boren... zijn dr speciale boren of mallen voor??

gaat dus om om zo groot gat met aanweerszijde zo kleine gaatje dr naast voor de schroef...

hoop dat iemand een antwoord heeft..

ik ben dus niet in het bezit van een bovenfrees dus liever zonder gebruik van de bovenfrees;)

groetjes johan
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Daar kan je een speciale boor/frees voor kopen die in de boormachine past. Iedere bouwmarkt verkoopt ze wel. Ze heten gewoon keukenscharnierboor.
 

Kees61

  • #3
Daar zijn speciale boormachines voor met drie boren, maar je kunt het eventueel ook met een kolomboormachine boren.
Als je toch nieuwe scharnieren wilt kopen, neem ze dan zonder paspennen, zodat je alleen het middengat van 35 mm hoeft te boren.

ik las het niet goed. Gaatjes voor de schroeven hoef je niet te boren natuurlijk. Ja dan heb je idd alleen een 35 mm boor nodig. En een kolomboormachine, want als je het uit de hand boort dan moet je oppassen dat je niet door de deur boort.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Met een kolomboor kan je er ook heel goed doorheen boren :mrgreen: .
Probeer even op een rest stuk. Kijk hoever je moet boren om het scharnier er diep genoeg in te krijgen. Telkens even verder boren en passen. Zodra het goed is kijk je hoever je boor in het hout steekt.
Normaal heb je dan nog wel een mm of wat over voordat je werkelijk te ver gaat.
 

Kees61

  • #5
Zit er dan geen diepte aanslag op zo'n kolomboor?
Ik vind dat wanneer je het dan nog presteert om er doorheen te boren, je dat soort werk maar beter niet kunt doen.
Ik zeg maar nix meer :shock:
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Sorry Kees, maar ik denk dat iemand die niet van het bestaan van een keukenscharnierboor afweet ook geen kolomboor heeft. Ik leg allen maar uit hoe je het uit de hand kan doen.
 

Kees61

  • #7
Ooooh dan begreep ik het verkeerd Frank.
Er is natuurlijk ook wel een diepte stuit te maken voor als je met de hand boort.
Ik denk dat Johan maar beter even langs iemand met een werkplaatsje kan gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu