Gat in draagbalk

S.Hawinkels

  • #1
Bij het maken van een nieuw leidinggat is er per ongeluk in de draagbalk van de zolder geboord. Helaas niet in het midden maar aan de rand. Het gat is met een 16 mm speedboor gemaakt. Over de balk zit aan beide kanten multiplex, vandaar dat plaatsen van een versteviging niet heel makkelijk is. De balk is 16 cm dik en 6.5 cm breed. Het gat in de balk is iets meer dan. 1 cm. Kan dit kwaad voor de draagkracht van de constructie?

In de bijlage de foto's. Het gat zit aan de onderkant van de balk die naar de nok loopt.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Als er aan beide zijden multiplex zit is dit in feite al een versteviging van de balk.
Je zou rond het gat het multiplex aan beide zijden van een paar schroeven kunnen voorzien.
 

S.Hawinkels

  • #3
Dit is een foto van de gehele constructie. Bedankt voor de reactie!

 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Foto is nogal donker. Ik heb hem even wat lichter gemaakt.



De foto is trouwens zo te zien van vóór het gat geboord werd, want dat zie ik hier niet op...
 

S.Hawinkels

  • #5
Thnx.

De foto is wel van erna, de grijze pijp zit achter de gele en is dus niet te zien.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Quoten van berichten die er pal boven staan is hier niet nodig, voegt niks toe en kost alleen maar ruimte.
Quotes verwijderd.
 

S.Hawinkels

  • #7
Ok,

Maar volgens jou kan het, aan de hand van de foto's dus niet veel kwaad? Heb nu aan beide zijden 2 schroeven ingedraaid.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
Volgens mij zit het dan wel goed.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu