Smily01
- #1
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn gasverbruik. Sinds eind september is mijn gasverbruik namelijk verdubbeld.
Eind september kwam hier voor de eerste keer een verwarmingsmonteur (ik heb dit huis in januari 2012 gekocht). Hij heeft de Bosch HR-ketel uit 2002 schoongemaakt en merkte op dat de B-klep van de gasmeter moest worden vervangen, omdat die kapot zou zijn. Er zou een te grote druk zijn ontstaan door dit defect. Ik heb toen de netbeheerder gebeld en die stuurden meteen een monteur langs. Deze monteur heeft toen de B-klep en de gasmeter vervangen. Wat blijkt nu: sinds die tijd is mijn gasverbruik ongeveer verdubbeld. Ik heb toen weer de netbeheerder opgebeld om dit te melden. Zij gaven aan dat de netbeheerder een onderzoek kon laten uitvoeren door een onafhankelijk bureau. De gasmeter zou dan nader onderzocht worden. De kosten zouden ongeveer EUR 450,- zijn. De netbeheerder raadde me echter aan om ook een verwarmingsmonteur te laten komen, omdat hier meestal de oorzaak te vinden is. De verwarmingsmonteur is onlangs langs geweest en deze man heeft er niet eens naar gekeken. Die zei dat het gasverbruik dat ik nu heb volkomen normaal was. Ik had de B-klep niet moeten laten vervangen. Hij woonde in dezelfde wijk en had zelf een veel hoger gasverbruik. Verder kon een moderne verwarmingsketel niet meer gas verbruiken dan dat hij nodig had…
Het gasverbruik 12-2-2012 en 29-9-2012 was 347 m3 en tussen 29-09-2012 en 11-1-2012 519 m3. Natuurlijk zaten er een aantal zomermaanden tussen, maar ik vind het verschil nog steeds erg veel. Het is een eengezinshuis uit 1982 (tussenwoning) (woonoppervlakte 93 m2 en 2 woonlagen), dus wel enigszins geïsoleerd (energielabel B).
Nu is mijn vraag of het verhaal van de verwarmingsmonteur kan kloppen of het inschakelen van een second opinion (voor de verwarmingketel) zinnig zou zijn of dat een onderzoek van de gasmeter door een onafhankelijk bureau zinnig zou zijn. Of moet ik het gewoon accepteren…
Bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb een vraag over mijn gasverbruik. Sinds eind september is mijn gasverbruik namelijk verdubbeld.
Eind september kwam hier voor de eerste keer een verwarmingsmonteur (ik heb dit huis in januari 2012 gekocht). Hij heeft de Bosch HR-ketel uit 2002 schoongemaakt en merkte op dat de B-klep van de gasmeter moest worden vervangen, omdat die kapot zou zijn. Er zou een te grote druk zijn ontstaan door dit defect. Ik heb toen de netbeheerder gebeld en die stuurden meteen een monteur langs. Deze monteur heeft toen de B-klep en de gasmeter vervangen. Wat blijkt nu: sinds die tijd is mijn gasverbruik ongeveer verdubbeld. Ik heb toen weer de netbeheerder opgebeld om dit te melden. Zij gaven aan dat de netbeheerder een onderzoek kon laten uitvoeren door een onafhankelijk bureau. De gasmeter zou dan nader onderzocht worden. De kosten zouden ongeveer EUR 450,- zijn. De netbeheerder raadde me echter aan om ook een verwarmingsmonteur te laten komen, omdat hier meestal de oorzaak te vinden is. De verwarmingsmonteur is onlangs langs geweest en deze man heeft er niet eens naar gekeken. Die zei dat het gasverbruik dat ik nu heb volkomen normaal was. Ik had de B-klep niet moeten laten vervangen. Hij woonde in dezelfde wijk en had zelf een veel hoger gasverbruik. Verder kon een moderne verwarmingsketel niet meer gas verbruiken dan dat hij nodig had…
Het gasverbruik 12-2-2012 en 29-9-2012 was 347 m3 en tussen 29-09-2012 en 11-1-2012 519 m3. Natuurlijk zaten er een aantal zomermaanden tussen, maar ik vind het verschil nog steeds erg veel. Het is een eengezinshuis uit 1982 (tussenwoning) (woonoppervlakte 93 m2 en 2 woonlagen), dus wel enigszins geïsoleerd (energielabel B).
Nu is mijn vraag of het verhaal van de verwarmingsmonteur kan kloppen of het inschakelen van een second opinion (voor de verwarmingketel) zinnig zou zijn of dat een onderzoek van de gasmeter door een onafhankelijk bureau zinnig zou zijn. Of moet ik het gewoon accepteren…
Bedankt voor jullie reacties!!!