Gashaard/TV-meubel: materiaalgebruik

GertStuiver

  • #1
Ik wil een gashaard laten plaatsen. Het plaatsen van de haard zelf en het aanbrengen van de nieuwe gasafvoer,luchttoevoer door de bestaande schoorsteen wil ik laten verzorgen.

Het maken van de onderbouw wil ik, om de kosten nog een beetje in de hand te houden, zelf doen. Hiervoor de volgende vraag. Je ziet dat er vaak gebruik wordt gemaakt van een natuursteen blad. Echter zie je ook MDF.

Is het mogelijk om de bovenzijde van het meubel uit te voeren met een houten aanrechtblad met kunststof laklaag? Zoiet als bijvoorbeeld de Ikea verkoopt: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40345477/ Dat is spaanplaat, Melamine hogedruklaminaat, polypropeen, Laminaat (melamine folie); aldus ikea zelf.

Met zo'n blad kan prima een passende sparing maken die aansluit tegen de randen van de haard. Dan bedoel ik de zwarte 'afstandsrand'en logischerwijs niet tegen de ruit. Maar gaat dat goed met de hitte van zo'n haard? De meeste hitte zal logischerwijs naar de bovenzijde gaan

Als je wat andere beelden bekijkt lijkt het goed mogelijk, maar ik twijfel er zelf aan.

Alvast dank voor jullie reactie/tips!

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu