Garage naast huis, dak isoleren zinvol?

GrandTiger

  • #1
Ik overweeg mijn plat dak binnenkort te laten isoleren. Dit zal sowieso een dure grap worden dus ik vroeg me af of het zinvol was om het plat dak van mijn garage mee te laten isoleren.

De garage (+- 6m lang) ligt naast het huis en grenst aan de verwarmde woonruimte. In de garage zelf is er eigenlijk niet veel, we gebruiken het enkel als opslagruimte en wasplaats.

Ik vermoed dat het sowieso wel IETS zal uithalen, maar is het de grote meerkost waard?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De muur tussen garage en huis zal waarschijnlijk een spouwmuur zijn, de spouwmuur isoleren zal veel meer besparing opleveren dan isoleren van het dak van de garage.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Als je bedoelt of je er geld mee bespaart hoef je het niet te doen. Het levert wel extra comfort op (in de garage). Of dat het geld waard is, mag je zelf bepalen.

Als je slechts een deel plat dak isoleert (bovenop), krijg je een hoogteverschil in de dakbedekking. Het is dan van belang dat het afschot de goede kant op gaat, anders moet er een afvoer bijgemaakt worden.
 

GrandTiger

  • #4
Spouwmuren is voor de volgende keer, binnen een paar jaar misschien.

Het comfort in de garage is geen prioriteit, ik kom er amper. Het is ook geen doorlopend dak, dus geen hoogteverschilproblemen.

Ik concludeer: niet isoleren. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu