Fundering met grindtegels

Nlliem

  • #1
Hallo,

diverse onderwerpen en berichten heb ik gelezen maar maar geen één komt overeen met mijn vraag.

ik wil een fundering maken voor een tuinhuisje / schuurtje maar één van beton is wat overdreven, dus heb ik bedacht. als ik nu een geul graaf van plus minus 50/60 cm diep, als ik daar dan meerdere lagen grindtegels 40x60 plat op elkaar metsel tot vlak onder het maaiveld. en daar bovenop bakstenen metselen tot 20/25 cm boven het maaiveld. en daar bovenop het tuinhuisje / schuurtje.

nu is mijn vraag kan je grindtegels metselen zodat het één geheel wordt en blijft het cement/mortel onder de grond goed, ook na jaren vocht en vorst?

groeten
Nlliem
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Houten of stenen tuinhuisje en welke maten en welke dakbedekking ?
Dit i.v.m. het gewicht dat de fundering moet kunnen dragen.
 

Nlliem

  • #3
Het gaat om een houten tuinhuisje/fietsenschuurtje van 3m x 3,5m met een zadeldak en singels erop. zie bijgevoegde foto, zo moet moet hij er ongeveer uitgaan zien
 

Nlliem

  • #4
 

Nlliem

  • #5
Alleen het dak 90 graden gedraaid en geen dakpannen maar singels
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Als de grond stabiel is kan je wel een fundering maken van tegels. Het maakt weinig uit of je deze los stapelt of metselt. Specie blijft onder de grond ook goed uiteraard.
 

Nlliem

  • #7
De ondergrond is vrij stabiel, het schuurtje wat er nu staat rust met de palen op een grindtegel. en in al die jaren (ong. 10) heeft de deur nooit geklemd. alleen de vloer binnen in (grindtegels) is licht verzakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu