Foutmelding C2 op AEG OKO Lavamat 86734 update

Korpersj

  • #1
De machine is 4 jaar oud en ik krijg regelmatig C2 foutmelding. De machine pompt het water dan niet weg en ik moet het dan via het slangetje bij de filter weg laten lopen. Na het lezen van een aantal onderwerpen op deze site heb ik de afvoerslang gereinigd (doorgeblazen), de machine met Soda gespoeld op 95 gr. en het filter gereinigd. E.e.a. leek te werken de wasmachine pompte het water weer weg. Maar na drie wasbeurten had ik weer deze foutmelding.

Ik hoor de Pomp wel "brommen" maar ik heb het idee dat er rotzooi in mijn machine ligt die niet in het filter terecht komt maar wel de afvoer blokkeert. Ik weet alleen niet hoe ik het beste de machine kan openmaken zodat ik deze goed kan schoonmaken.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Omdat onze vaste witgoed-beantwoorder momenteel niet beschikbaar is, heb ik even een ouder antwoord over een identiek probleem opgezocht.

Vraag van Switten Jean-Paul
Mijn AEG 86760 update geeft foutmelding 'C2'; ik heb alle geadviseerde handelingen uitgevoerd, maar niets baat. Ik weet wel dat het vermoedelijk een beugel of 'balijn' van een BH is die is zoekgeraakt in de was en waarschijnlijk dus de afvoerpomp verstopt. Iemand enig idee hoe ik deze alsnog kan verwijderen of hoe ik vlot aan de afvoerpomp geraak. De vooringang in niet voldoende , want ik voel de beugel van de bh niet.

Antwoord Witgoedmonteur
Foutcode 2 houdt in dat er te weinig water wordt afgevoerd, dit KAN door een BH beugel komen. Hiervoor moet het front van de machine worden gedemonteerd, alleen te adviseren voor zeer handige mensen, zoniet laat een monteur komen, de BH beugel moet er hoe dan ook uit, zelf als hij nog in de kuip zit MOET hij daar vandaan

Antwoord Switten Jean-Paul
Heb je raad opgevolgd, daar ik mezelf niet echt tot de meest handige mensen reken, en aangezien de wasmachine best wel een dure aankoop was, heb ik het overgelaten aan een vakman.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Achter in het filterhuis zit het schoepje van de pomp, dit kunt u zien als u de filter er uit haalt, probeer of u het schoepje kunt draaien met de hand of met een schroevendraaier.
Wanneer u de machine op centrifugeren zet met het filter eruit moet u het schoepje zien draaien, zet even de waterkraan dicht, een foutje is zo gemaakt.
Draait het schoepje niet goed dan zit er iets tussen of is waarschijnlijk de pomp kapot.

Succes.
 

Korpersj

  • #4
Bedankt voor reactie. Ik zou best zelf het front van de machine willen halen.

Ik heb naar een "beschrijving" hiervan gezocht maar nog niet gevonden.
Enig idee waar ik dat kan vinden?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Enigszins verhelderend, maar geen echte handleiding, zijn de onderdelentekeningen, die je kunt downloaden van de site van AEG.
Kies SERVICE, Service en onderdelen,
Kies onderdelen 24 uur per dag, online bestelsysteem,

Geef bij zoeken op modelnaam: lav86734

Kies bijv: behuizing, toon de onderdelentekening.
Zo ook van deur of bedieningspaneel.

Een echte demontage-beschrijving staat niet op ons forum, als je er echt niet uit komt, kun je na 12 juni proberen of Co de Witgoedman de demontage in detail kent...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Voor alle duidelijkheid; wanneer u het filter verwijdert moet u het schoepje kunnen zien, de voorkant eraf halen is daarvoor niet nodig.

Succes.
 

W.A. Vijn

  • #7
Pompje gewoon radicaal vervangen, zijn niet duur en als u het nu niet doet, zal u het over een week wel gaan doen. Probleem zal zich blijven voordoen. Is geen probleem van het apparaat, en het woord krijgen ze allemaal kan ik ook niet stellen maar het is een zwakke plek van ieder merk door de kalk etc.

Succes
 

Korpersj

  • #8
Eind vorige week het front van de wasmachine verwijderd zodat ik goed bij de pomp(jes) kon komen. In de pomp die verantwoordelijk is voor het afvoeren van het water zat een redelijk groot etiket aan het asje gewikkeld. Het etiket moet door de filter zijn gegaan. Nadat ik dit heb verwijderd heeft de machine al 10 wasbeurten probleemloos gedraaid. :D

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. :!:
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #9
En hartelijk bedankt voor de terugmelding!

Leren we weer wat van... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu