Fitting aansluiten

Pvdb

  • #1
Ik heb een lamp, waar ik een fitting aan wil maken (die is er afgevallen, maar hoort er wel aan). De klemmetjes zijn losgeschoten als gevolg van de iets te zware lampekap, en toen is hij meteen ook van de draadjes losgeschoten.

Het gaat om een fitting zoals op de foto hieronder, dus een E27 fitting met van die klemmetjes aan de zijkant (de lamp zelf heft die klemmetjes. Probleem is (I) de draadjes zijn heel kort, dus dat wordt sowieso lasting, en (ii) ik snap niet hoe je aan draadje in zo'n fitting vast kan krijgen. Iemand tips?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Dus de kap hing met zijn gewicht aan de draadjes?
Dat mag dus niet, er hoort een trekontlasting aanwezig te zijn die het gewicht van de kap opvangt.

Waarschijnlijk is dit een goedkope fitting zonder schroefjes waarbij je de draadjes in de fitting steekt waarbij een klembekje de draadjes vasthoudt.
Die is al helemaal ongeschikt om iets aan te hangen.
 

Pvdb

  • #3
Volgens mij hangt de kap niet echt aan de draadjes, maar meer aan die klemmetjes (die dus zijn losgeschoten, waarna de kap idd aan de draadjes hing, en dat schoot dus los.... Maar dat deel kan ik wel oplossen (de kap kan wellicht eenbniveautje hoger worden opgehangen). Maar hoe krijg ik de draadjes weer vast? Ik kan nergens zo'n fitting geschikt voor die klemmetjes vinden waar je de draadjes niet klemt, maar gewoon schroeft.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Lange adereindhulzen op de draadjes klemmen en die in de fitting steken.

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu