Fineer beitsen

Martin778

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb besloten om mijn 36 jaar oude speakers eens op te knappen. Ik heb beide kasten tot kaal fineer opgeschuurd met korrel 80, 120, 180,280 en als laatste korrel 400 (ja, het is me gelukt om niet door het fineer heen te schuren :)
Vanmiddag heb ik 1 kast al in 2 lagen gebeitst met Ceta Bever binnenbeits in mahoniekleur, maar nu blijf ik met 1 probleem zitten: wat voor korrel schuurpapier moet ik nu gebruiken?
Ik wil nog 1 laag beits aanbrengen en daarna 2-3 lagen transparante hoogglans lak.

Alvast bedankt!
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U kunt en scotch -brite fine gebruiken, of P400. U haalt hier alleen de pukkels mee weg, dus niet doorschuren maar licht over het oppervlak halen.
 

Martin778

  • #3
Dank voor uw reactie, ik heb inderdaad P400 gebruikt, werkt goed. Ik ben inmiddels klaar met beitsen van de kasten, het ziet er OK uit maar op de randen blijft er altijd iets meer beits waardoor je een donkerdere streep langs de randen krijgt :?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Deze haalt u voorzichtig weg ( als de beits nog net nat is ) met een rollertje.
 

BeeTeeWee

  • #5
Kees, trekt beits eigenlijk wel in fineer?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Nee. Maar het droogt wel voldoende hard op om niet te onthechten als het oppervlak goed vetvrij is. Zie het in dit geval als dekkende beits.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu