Electrolux EWF14780 wasmachine neemt geen water meer

Davy-j

  • #1
Mijn Electrolux EWF14780 wasmachine neemt geen water meer bij de opstart van eender welk programma. Het enige wat ik hoor is de pomp onderaan die blijft draaien.
Welke basis zaken heb ik al nagekeken?
- verstopping bij pomp onderaan rechts aan voorkant machine? => neen
- probleem bij toevoerslang (waterstop)? => vermoedelijk niet. Heb slang van machine losgekoppeld, boven een emmer gehouden en gekeken of er nog water doorstroomt bij het opendraaien van de toevoerkraan. Water stroomt probleemloos door de toevoerslang.
- Filtertje verstopt daar waar toevoerslang op machine is aangesloten? => neen

De countdown timer van het programma telt gewoon door en er komt geen error melding op het display van de machine. Iemand suggesties?

Davy
 

Davy-j

  • #2
Probleem opgelost :lol:

Eergisteren was er een onweer geweest en daarna hadden we de wasmachine niet meer gebruikt. Blijbaar kan er door een onweer een storing optreden in de electronica??? Ergens gelezen alleszins....

Door een reset van de machine werkt alles nu terug zoals het hoort.
Reset procedure:
- Draaiknop op UIT-stand plaatsen.
- Start/pause en de knop links ernaast (delay) ingedrukt houden
- Terwijl deze knoppen ingedrukt zijn de draaiknop in klokwijzerzin naar de eerste stand zetten
- Machine zal dan biepen en er zal vanalles op display komen
- Vervolgens de 2 knoppen loslaten

Na het loslaten van beide toetsen lijkt het erop alsof je per stand van de draaiknop de aparte functies kan laten werken. Het display toont dan wel vreemde dingen. :shock:
- vullen
- circuleren
- wegpompen
- etc
Allemaal functies die men manueel kan doen per stand van de draaiknop.
 

Fjwh

  • #3
Geweldig!
Mijn Electrolux EWN 14591 W deed ook niks meer. Aleen brommend geluid bij starten. Nam geen water. Aanvoerslang met waterstop al vervangen, zonder resultaat. Wilde al een reparateur laten komen toen ik deze post las.
Volgens de beschrijving gereset (startknop + uitstelknop gelijktijdig indrukken en dan draaiknop naar eerste stand draaien). Na wat bliepjes en foutmeldingen doet 'ie het weer!
Hadden ze ook wel in de gebruiksaanwijzing mogen zetten.
Bedankt voor de oplossing Davey!

Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu