Druk in cv te hoog

Elrolfo

  • #1
Ik heb nadat de druk opliep tot 3 bar het expansievat vernieuwd, weer bijgevuld en ontlucht, alle platen opengezet en enkele uren laten draaien de druk bleef op 1,5staan zoals ik hem had gevuld. s'avonds weer gecontroleerd.helaas staat de druk weer op 3 bar. wat kan er eventueel nog meer vervangen worden.kan dit schade opleveren voor het nieuwe vat? type is een agpo ferroli nev 324 t jaar 1996 alvast bedankt.
 

Cvolieboy

Specialist Verwarming
  • #2
Helaas een lekke warmte wisselaar, lek tussen de CV installatie en de waterleiding in de warmte wisselaar.

De waterdruk is hoger dan de CV druk en vuld door dat lek de installatie bij tot 3 bar met meestal het gevolg, een lekkend overstort ventiel.

Een nieuwe ketel is denk ik de verstandigste keuze gelet op het bouwjaar van de huidige ketel.

Vr Gr en succes ermee
 

Elrolfo

  • #3
Bedankt voor de snelle reactie al had ik stiekem gehoopt op een goedkopere oplossing, maar het zat er een keer aan te komen. groet Rolf.
 

Ferroli Nederland

  • #4
Beste Elrolfo,

Ferroli Nederland is recent gestart met het actief signaleren van klachten en problemen op sociale netwerken. We zijn ons bewust dat je vraag al even geleden is maar willen je toch attenderen op onze consumentenwijzer en klantenformulier. Wellicht helpt je dat.

Om je zo nauwkeurig mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij een consumentenwijzer opgesteld. Deze consumentenwijzer dient als vraagbaken voor installatie, onderhoud en garantie werkzaamheden aan jouw thuisinstallatie. De consumentenwijzer geeft aan wat je mag verwachten van jouw installateur of onderhoudsbedrijf en wanneer je terecht kunt met vragen bij Ferroli Nederland.

Omdat we begrijpen dat je niet alle mogelijke vragen van ons direct paraat heeft hebben wij voor u een klantformulier ontwikkeld waar je je klacht of storing zo zorgvuldig mogelijk online kunt invullen. Nadat we deze hebben ontvangen zullen wij je verder informeren.

Met vriendelijke groet,

Ferroli Nederland Webcare
 

DexterXL

Specialist Verwarming
  • #5
Ferroli Nederland schreef:
De consumentenwijzer geeft aan wat je mag verwachten van jouw installateur of onderhoudsbedrijf en wanneer je terecht kunt met vragen bij Ferroli Nederland.
ik vind dit een gevaarlijke uitspraak, je gaat nu alle installateurs over 1 kam
scheren, en wij als installateursbedrijf, willen niet gezien worden als Agpo/Ferroli
dealer, en daar mag je dan ook niet dezelfde service en kennis van verwachten
als een dealer van Agpo/Ferroli.
Dus vind het een ongelukkige uitspraak, ik zou liever zien dat je die tekst
veranderd in: wat je mag verwachten van jouw Agpo/Ferroli dealer :wink:
 

Kacheltje

  • #6
Lekage van de tapwisselaar zoals Cvolieboy aangaf is de meest voor de handliggende oorzaak.
Voor een ketel van 17 jaar moet je je afvragen of je dit "laat" herstellen.

Gezien de leeftijd is het niet een opvallend deffect en snap de "ongevraagde" opmerkingen ook niet helemaal.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Alle scherpe, leuke of goede opmerkingen over een merk ketel verwijderd.
De betrokkenen hebben ze kunnen lezen dus dat is ook weer klaar.

Nu weer on topic als er nog iets op te merken valt over de vraag van de topic starter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu