Droger schoonmaken

Tomjan9687

  • #1
Hoi, Ik heb van de week mijn droger opengehad om is te kijken voor de hoevelheid stof die erin zit..dat wil ik vandaag grondig schoonmaken maar weet niet hoe en wat, ik weet wel dat je foto`s moet maken als je dingen eruit gaat halen ivm hoe alles zat, nu zit er ook een hoop stof naast de condensator.. maar durf daar niet aan te komen ivm stroom, is het waar dat je de paar min moet wachten nadat je de droger uit het stopconact hebt gehaalt? ivm ontladen. Graag advies


Bij voorbaad dank
 

Geus

  • #2
Wil je hem helemaal gaan demonteren? Is het niet voldoende om hem met de stofzuiger schoon te zuigen? Met zo'n smal radiatorhulpstuk kom je een aardig eind in de lastige hoekjes. Als je een kunststof zuigmond gebruikt, kan je ook zonder kans op schok rondom de condensator zuigen. De condensator kan volgens mij spanning vasthouden en ook wel langer dan een paar minuten.
 

Tomjan9687

  • #3
Hoi, Bedamkt voor je reactie, Nee ik wil em niet helemaal demontern slechts de zijkant en evt achterkant maar niet alles, ik was is aant denken, je ken ook met een compressor schoonmaken he? of is dat niet verstandig ?
 

HarryO

  • #4
Merk en type graag.
Voor de (aanloop) condensator naast de motor hoef je niet bang te zijn.
Voorkeur is zuigen en niet blazen anders gaat het mogelijk op plaatsen zitten waar je niet meer bij kunt komen.

Zorg dat de stekker er uit is :wink:
 

Tomjan9687

  • #5
Hoi, het is een Siemens wt44e100nl/08
 

HarryO

  • #6
Verwijder ook de plaat/bult op de achterzijde en maak het element en de ruimtes er om heen ook stof vrij.
 

Tomjan9687

  • #7
Thanks. hoe kan ik het element het beste schoonmaken? eraf halen en met de zuiger voorzichtig?
 

Geus

  • #8
Zolang je alleen met droge stof te maken hebt, kan je het wegzuigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu