Douchekraan monteren

Molletje74

  • #1
Hallo, ik heb al op het forum gelezen over te grote gaten in de tegels van de douche waardoor de rozetten niet over de gaten vallen. In mijn geval ook zo... mijn vraag is: bestaat er ook een verlengstuk zonder S bocht erin? Want dan komt de rozet er mooi overheen..

Ik heb met het betegelen geen rekening gehouden met het feit dat er S-koppelingen tussen de muurplaat en kraan moesten...

wie kan mij geruststellen?
 

Henkjan

  • #2
Ja er zijn rechte verlengstukken, in verschillende lengtes.
Je zit dan wel vast aan de maat van de muurplaat, maar als dat ook de maat van je kraan is, dan gewoon rechte gebruiken.
Deze zijn ook niet zo lastig te monteren als de S-bochten.
 

Xr8

  • #3
De verlengstukken zijn binnen x buitendraad. Daar heb je niets aan. De muurplaat is 1/2" de kraan waarschijnlijk 3/4". Je zult dus moeten verlopen.

De s koppelingen gebruik je om de kraan recht te zetten, je zou 2 dubbele nippels kunnen nemen en daarop een verloop 1/2 x 3/4 te draaien, of dit gaat passen op de kraan, en of het rozet zal passen vraag ik me af, maar je kunt het proberen.

Succes.
 

Black Knight

  • #4
Ik zou het als volgt proberen : een nippel 1/2" x 3/4" nemen en indien deze te kort zijn een kort verlengstukje tussen de nippel en de muurplaat zetten
 

Molletje74

  • #5
Iedereen bedankt voor de info... de ingebouwde muurplaat van 15 h op h had ik iets scheef gemonteerd dus zonder S-koppelingen was het onmogelijk om hem waterpas te krijgen... oplossing: tegel vervangen en kleinere gaten zagen. Inmiddels gedaan. Veel werk en veel extra tijd maar nu zit het goed en mooi.
Conclusie: soms moet je iets overnieuw doen om irritatie achteraf te voorkomen. :?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Heel verstandig :prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu