Douchebak plaatsen in een hoek < 90 graden

Mwestenborg

  • #1
In ons wat oudere huis blijkt de hoek (waar voorheen geen douchebak stond, maar een douchecabine direct op de grond) minder dan 90 graden te zijn! En nu wil ik een douchebak plaaten, waarvan de hoek logischerwijs 90 graden is.

Wat voor mogelijkheden heb ik om het ontstane gat te vullen? Voor kitten is de ruimte al te groot.

NB het gaat om een kwartronde douchebak 90x90cm groot.
 

Fritske1978

  • #2
Maak even een foto van de situatie, ik weet niet hoe ver je bent, maar als het kan met de douchebak zover als mogelijk in de hoek geschoven.

Ik denk even aan de volgende opties (afhankelijk van hoeveel de hoek werkelijk is:
-de wanden een hoek van 90 graden geven (b.v. door een laag te stucken, en daaroverheen te tegelen.
-de douchebak niet in de hoek zetten, maar een centimeter of 10/15 uit de hoek. De overgebleven ruimte opvullen met een horizontaal liggend tegeltje. dit maakt het misschien wel lastig om een bijpassende douchewand te vinden.
-de bak zover mogelijk in de hoek leggen, en daarop een (kunststof)latje die de spleet tussen wand en douchebak afdicht (wel goed kitten) Dit lijkt mij de meest eenvoudige, maar ook minst fraaie oplossing.
 

Xr8

  • #3
Bak neerzetten en de bestaande wand boven de bak opdikken. Bijvoorbeeld groen gips over de wand zetten, zo kun je al 12,5mm opvangen. Dan komt de tegel er nog overheen.

Succes.
 

Peter e

  • #4
Wellicht is het een idee om een stuk in de muur in te frezen, waar de punten van de douchebak in passen? Op deze manier hoeft de douchebak niet van de muur af te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu