Doorlopende stortbak

Tessasosnowy

  • #1
Hallo,

het water in de stortbak blijft maar doorlopen naar de WC. Omdat alles meteen doorloopt, kun je de WC ook niet meer doortrekken. Weet iemand wat hieraan te doen valt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Tessa Sosnowy.
 

Fiesiekus

  • #2
Ja, geef wat meer info: laag- of hooghangend reservoir? Ligt de vlotter op de bodem, hoe hoog staat het waterpeil...etc, etc, etc.
 

Tessasosnowy

  • #3
Er blijft helemaal geen water in de stortbak zitten... Er zit een soort van ontstopper in de stortbak en het water lijkt daaronder heen te vloeien... Ik heb er niet heel veel verstand van (eigenlijk geen), dus ik hoop dat dit helpt...
 

Tessasosnowy

  • #4
De stortbak zit vast aan de WC, dus laag neem ik aan
 

Fiesiekus

  • #5
De ontstopper heet de klok. Is ie van plastic?
 

Tessasosnowy

  • #6
Ja, van plastic
 

Tessasosnowy

  • #7
Is een vlotter dat ding wat omhoog gaat als je doortrekt?
 

Fiesiekus

  • #8
Nee, die gaat omlaag. Maar ik denk dat 't probleem 'm in die klok zit. Eronder (onder de klok) zit ook iets (bodemventiel, of -klep genoemd) , zit dat wel vast aan de bodem?
 

Xr8

  • #9
Onder aan de klok hoort een afdichtrubber te zitten, deze kan verslijten. Als het een merk als bv geberit of wisa is dan zijn deze onderdelen gewoon los te verkrijgen. Indien het merk niet bekend is dan kan het wel moeilijk zijn vervangings onderdelen te krijgen

Succes.
 

Tessasosnowy

  • #10
Hmmm, ok. Dank jullie wel. Is dat een beetje makkelijk te doen? Ik heb namelijk nog nooit zoiets gedaan en aangezien ik een Ikea-tafel in minimaal 4 uur in elkaar zet..... Misschien kan ik maar beter een loodgieter bellen, of gaat die niet over dit soort zaken?
 

Fiesiekus

  • #11
Misschien staat de klok scheef op de onderrand. KAn je 'm eens een zet en een duw geven; misschien valt ie in de goede positie en dicht ie weer goed af?
 

Kloek77

  • #12
Een loodgieter laten komen kost ook weer een hoop,
terwijl u het misschien wel heel simpel zelf op kunt lossen (dat is nog leuker ook :wink: )

Als u een digicamera heeft en een foto recht van boven in de stortbak kunt maken vergemakkelijkt dat de adviezen een hoop.
 

Xr8

  • #13
Een loodgieter zal u waarschijnlijk wel kunnen helpen, mijn ervaring is echter wel, dat wanneer het afwijkende merken zijn het soms best wel moeilijk is om de juiste vervangingsonderdelen te krijgen.

Dit zal de desbetreffende loodgieter zelf moeten beoordelen dat is hier vandaan niet te doen

Succes.
 

Tessasosnowy

  • #14
Erg bedankt voor de reacties allemaal. Ondertussen is het probleem gelukkig opgelost!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #15
Graag een beschrijving hoe u dit gedaan hebt, dan hebben anderen er ook nog wat aan.
 

Hanzel

  • #16
Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe toilet. Het ijkt wel of de vlotter niet goed naar boven komt. Als ik de deksel eraf haal en de vlotter een zetje geeft houd ie op met doorlopen. Na 1x doorlopen gaat het nog goed, maar bij de tweede keer begint ie weer door te lopen. Zou ik iets verkeerd hebben aangesloten. Het betreft een staande toilet met eraan vast de stortbak,

Alvast bedankt mannen!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #17
Zou ik iets verkeerd hebben aangesloten.
Misschien.

U hebt wel een topic gekaapt, graag een eigen topic aanmaken met vermelding van merk en type of een foto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu