Doek zonwering

Jack2

  • #1
Hallo,
Het doek van ons knikarm zonnescherm merk Mado Spectra met elektr. bediening en zon-/windautomaat Somfy Line 1000 moet vervangen worden. Vraag me af of het complete scherm van de muur moet of dat het kan blijven hangen, het is een cassette systeem dus lastig bij te komen. Het doek is al besteld maar zie toch op tegen het monteren en vooral het afstellen. Is hier een handleiding met tekening voor beschikbaar?
Avast bedankt.


 

StefanD

  • #2
Ik heb een week geleden de doeken van mijn zonneschermen verwijderd. Dat zijn ook Mado schermen, maar wel een stuk ouder. (ongeveer 25 jaar)
De armaturen konden blijven hangen. (Je moet dan links of rechts wel voldoende ruimte hebben) Ik kon eenvoudig de zijkant van de cassette verwijderen. De rol waar het doek omheen draait heeft een gleuf waar je het doek vanaf de zijkant in schuift. In de zoom van het doek zit een aluminium staaf die ervoor zorgt dat het doek in de gleuf blijft zitten. In de zoom zit een opening waardoor je de staaf kunt verwijderen.

Werkwijze (voor mijn 25 jaar oude zonwering):
- Verwijder de zij-afdekking van de cassette (ook van het profiel dat naar buiten komt) Gebruik hiervoor de kant waar de bediening niet<i></i> zit.
- Verwijder het borg-schroefje uit de gleuf en het profiel
- Schuif het doek uit de rol en het profiel
- Schuif de aluminium staven uit het doek
 

Jack2

  • #3
Bedankt,
Aan de zijkant van de cassette zit ook de knikarm vast.
Het scherm is 12 jaar oud en naar ik gehoord heb zit er in de zoom een kunststof pees. Blijft toch nog het afstellen van de motor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu