Dikte isolatie plat dak

Barbra

  • #1
Hallo,

Mijn platte dak moet vernieuwd worden, er komt een tweelaags bitumineuze dakbedekking op. Het betreft een appartement uit 1957 met houten dakconstructie. Een goed moment om over isolatie na te denken.

Volgens de dakdekker met dit minimaal 5 cm PUR zijn (direct onder de dakbedekking, over het hout). We moeten nog even kijken of dit gaat met de hoogte van het dakafschot. Zo niet dan moet de dakrand verhoogd worden en wordt het geheel een zeer prijzige aangelegenheid.

De 5 cm is voor het bereiken van een geadviseerde R-waarde. Mijn vraag is of bijv. 3 cm isolatie ook nog enig effect zou hebben? Volgens de dakdekker kan ik het dan net zo goed achterwege laten, maar mijn boerenverstand zegt me dat iets altijd beter dan niets is. Iemand een idee?

(een omgekeerde dakisolatie is natuurlijk ook mogelijk, maar heb ik liever niet)

bedankt, groet, barbra
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Op dit forum is het uitgangspunt, dat een vakman ter plaatste veel beter kan beoordelen hoe iets uit te voeren dan wij via het forum.

Daarbij komt, dat het forum bedoeld is voor klussers, die dus zelf het werk gaan doen.
Niet om te controleren of de opgave van een bedrijf correct is.

Slotje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu