Deursluiting AEG 76800

Edjep

  • #1
Vraagje,

De deursluiting van mijn AEG 76800 blijft klikken. Het is net alsof de deurvergrendeling niet lukt> Dit lijkt een soort relais. Na uitwisseling met nieuwe deursluiting blijft probleem bestaan.

Wat kan dit zijn?
 

Svensway

  • #2
Waarschijnlijk registrreerd de microschakelaar van de deursluiting niet tot de deur gesloten is, loopt het programma wel?
 

Edjep

  • #3
Svensway, bedankt voor je reactie,

Volgens mijn onderdelenleverancier is de besturingsmodule dan defect. Kosten circa €. 250,- excl. montage.
Ik heb namelijk al een nieuw deurcontact geprobeerd.
Machine is 5 jaar oud.
Ik denk dat een reparatie zich niet meer loont. Dat word een nieuwe, maar met zekerheid geen AEG meer. Wat een bagger maken ze toch!

Gr. Edjep
 

Grashopper

  • #4
Hallo

Heb zelf een AEG OKO Lavamat 12700 met hetzelfde probleem. Dacht ook eerst aan de deurschakelaar omdat het rode lampje bij de startknop ook bleef branden (die niet gelockt volgens beschrijving). Heb het onderdeel compleet uitelkaar gehad en een poos bekeken totdat ik de werking snapte. Volgens mij was het ding nog goed maar toch een nieuwe erin gezet. Probleem ook niet opgelost. Hij registreert nu wel dat de deur is gesloten maar blijft het ding aansturen zodat hij steeds staat te klikken. Had voor me zelf ook de conclusie getrokken dat het de logica moet zijn. Kan verder ook geen extra sensoren ontdekken waarmee hij de deur controleert. Bij mij ging zo nu en dan ook de aardlek eruit. Mijne is 8 jaar oud. Ga ook maar voor een nieuwe. Wel weer een AEG. Elektronica kan altijd kapot gaan, ongeacht het merk. Is gewoon stomme pech.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu