Deurrubber vervangen van een zanussi wasmachine

Kolkhuis

  • #1
Ik heb een Zanussi wasmachine f1205 914841531/00

En er is een schroevendraaier door het rubber gegaan aan de vulopening,

Kan iemand bij vertellen hoe ik deze kan vervangen en waar ik dit rubber het beste kan bestellen?

Alvast bedankt, Groeten Gerhard
 

Wasmannetje

  • #2
Hallo, ring voorzijde verwijderen, dan de manchet eruitnemen, gaat wat moeilijk omdat deze met een spanveer om de rand zit van de kuip zit.

Met veer en al eruittrekken, nieuwe manchet even in de droger doen, minuut of 5 dan word deze lekker soepel, dan de rand die om de kuip moet insmeren met afwasmiddel, natuurlijk niet teveel, daarna aan de bovenzijde beginnen met het erom leggen van de manchet.

Wel de machine iets achterover zetten dat werkt makkelijker.
Als je bovenaan begint dan met je duimen in de rand van de manchet en met je 2 wijsvingers de manchetrand openvouwen en om de kuiprand heenleggen, als U dit een cm of 15 a 20 goed heeft zitten dan links of rechtsom her karwei afmaken.

Dan de gehele manchet naar binnen vouwen, dwz de trommel in, de veer goed insmeren met afwasmiddel, dan onderaan de kuip beginnen, en bij voorkeur de veer niet uittrekkenanders word deze te slap.
De veer tussen je wijs en middelvinger leggen nadat de onderkant al omn de kuip heen zit, en weer een cm of 15. daarna de rest er zo omheen laten glijden met iets kracht zetten en uittrekken.

Het gereedschap kunt U evt verwijderen door de achterplaat te verwijderen, en het element weg te nemen, dan door het gaat kijken en vissen maar.

Het demonteren van de achterwand staat ergens op het forum.

Fijne paasdagen alvast met de wasmachine.

Blaasbalg, vulopening, BD 132 00 41-05/4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu