Deuropenening maken??

Peter_db

  • #1
Beste klussers!

In mijn huis heb ik een hele grote slaapkamer die ik wil opdelen in 2 slaapkamers ivm gezinsuitbreiding :D . Vroeger waren dit twee slaapkamers. er zit nu 1 deur maar op de plaats waar er vroeger ook 1 zat wil ik er nu weer een deur maken. het is dichtgemaakt met gipsblokken daarna gestuckt en daaroverheen zit spachtelputz. ik wil nu een gat zagen en daar een kant en klaar kozijn van de praxis in maken. er komt dan een 68cm deur in.

ik maak me een beetje zorgen over het zagen van de opening en het beschadigen van de muur erom heen (spachtelputz). hebben jullie goede tips hoe ik dit het beste aan kan pakken. de opening komt niet helemaal top bovenaan, is er een kans dat het bovenste stuk gipsblokken naar beneden komt terwijl ik bezig ben?? wat moet ik absoluut niet doen en wat wel om de deur volledig waterpas te krijgen??

alvast bedankt!!!!

gr Peter
 

123klusser

  • #2
Hallo

als je met haakse slijper met diamant zaag voorzichting het gat maakt beschading je de spachterpoets niet zo (komt over de kozijn en muur een koplat )als je dat ook aan de boven kant doet dan kant het bovenst blok in wegvallen ,voor het kozijn kan je wel van de bouwmarkt hallen als het kozijn , voor in elkaar zetten eerst de juiste breedt maken de stijlen aan de bovendorpel maken als dat vast hebt gezet moet je in de sponning meten naar de ander sponning die maat moet je de opmeten daar een lat/panlat vast zetten 20 cm van af de onderkant van de stijlen voor de maat ,voor de 3 4 5 stek ,van af 1 hoek van de stijl en boven dorpel 60 cm van af de hoek naar de bovendorpel opzij gaat ,van af de zelfde punt voor je 60 cm hebt gementen moet je 80 cm op de stijl zetten , die 2 streepjes als je met een duimstok die 2 streekje de duimstok tussen hout de duimstok moet de bijde streepje raken ,dan is het kozijn haaks ,daar een lat voor maken in de zelfde hoek blijft het kozijn haaks ,het kozijn voor de muur zetten om het aftekken heb je altijd goed (en vast zetten met slagpluggen (met boren NIET KLOPPEN ) als dat hebt afpuren en koplatje er op en klaar is de 2 de deur

Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu