Deuren lakken

Ens

  • #1


Ik ben bezig met verhuizen ik wil bij mij thuis 7 deuren en een trap lakken, kan ik eerste schonmaken schuren grondverf en lakken kan dat moet ik iets anders doen ?
ik wil wit hoge glans welke merk verf moet ik gebruiken en welke material?kunt u mij advies geven mvg
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Eerst alle plakkers verwijderen met een geschikt middel, b.v. aceton (nagellak remover).
Daarna ontvetten met een biologische ontvetter, niet met ammoniak.
Daarna schuren, goed stofvrij maken, waar nodig plamuren, over de plamuur grondverf, daarna licht opschuren, nogmaals goed stofvrij maken en aflakken.
Het beste is de deur rechtop te laten, bij plat liggen kunnen er stofdeeltjes op de lak vallen.
 

Robbie's

  • #3
Mijn ervaring met het verven van identieke binnendeuren is dat het lastig is om hoogglans te gebruiken. Bij Hoogglans zie je veel sneller de aanzetten van de roller vergeleken met zijdeglans. Ik heb van alles geprobeerd om hoogglans te gebruiken maar met zijdeglans een veel beter resultaat bereikt. Het zal een kwestie van ervaring zijn.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Opdekdeuren worden af fabriek vrijwel altijd zijdeglans geleverd. Op bijvoorbeeld een overloop waar veel deuren naast en tegen over elkaar staan geeft hoogglans een zeer onrustig beeld.
Hoogglans kan natuurlijk wel. Belangrijk is inderdaad stofvrij werken want elk stofje in hoogglans valt op.
Wij doen hier niet aan merkaanbeveling, maar echte bolle hoogglans bereikt u alleen met terpentine gedragen verf. Watergedragen is er wel in hoogglanzend, maar het resultaat is niet te vergelijken.
 

Robbie's

  • #5
Kees,
En witte terpentine gedragen verf vergeeld weer veel meer dan watergedragen verf en is zeker voor donkere lokaties binnendeuren (bijv.donkere gang) geen goed idee. Althans, dat is de ervaring die ik weer heb opgedaan.
Mvg,
Rob
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Beste,

De wens van vraagsteller is hoogglans wit. Wat ik aangeef is het verschil tussen echte bolle hoogglans ( terpentine gedragen ) en hoogglanzend ( watergedragen ). Het toepassen van kleur is sterk persoonlijk, onafhankelijk op dit wel of geen goed idee is. Ikzelf heb op de overloop de deuren SN.02. 17. Staat wel deftig vinden wij :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu