Defect Siemens inductiekookplaat

Fokko de Jong

  • #1
Onze Siemens inductiekookplaat (EH75451EU/02 FD 7711) van 13 jaar oud heeft het aan de rechterkant begeven. Als er een pan op wordt gezet herkent hij de pan, kan op elk gewenste stand worden gezet en ook de ventilator slaat aan, alleen de pan wordt niet verhit.

Wie kan mij vertellen waar het probleem kan liggen.

De linkerkant functioneert goed.

met vriendelijke groet,

Fokko
 

Fokko de Jong

  • #2
Nog even een korte aanvulling op onderstaand bericht. Ik heb de vier platen onderling verwisseld en dat maakt geen verschil, dus het ligt niet aan de platen.

mvg

Fokko
 

Gerrit

  • #3
Zekeringen / automaat gecontroleerd?
Is er spanning op de perilex?
Snoer in orde?
 

Storingsmonteur

  • #4
Vermogensmodule waarschijnlijk defect. Deze zijn voor dit type ook niet meer leverbaar.
 

Fokko de Jong

  • #5
Hoe kan ik er achter komen dat de vermogensmodule defect is? Kan ik dat op een of andere wijze controleren?
 

Storingsmonteur

  • #6
Wissel beide modules om. Dan zul je zien dat het probleem van links naar rechts verplaatst. (of andersom)
 

Fokko de Jong

  • #7
Ik heb de vermogensmodules omgewisseld maar het probleem wisselt niet. Kortom het ligt niet aan de vermogensmodules. Heb je nog een andere suggestie waar het aan kan liggen?

Fokko
 

Tommy-ON3TD

  • #8
Je hebt maar 3 modules in een inductie, de stuurprint en 2 vermogenprinten...

Als je naar de vermogenmodule kijkt zie je op de koelprint triaxen zitten, deze even meten en kijken of ze dezelfde waarde hebben.
Bij Bosch/Siemens ken ik ze niet direct vanbuiten, bij Miele meet je 11 Ohm

Om eerlijk te zijn komt inductie bij mij niet in mijn keuken, werkt wel goed, maar is vrij vlug stuk en zeer kostelijk voor reparatie....
 

Storingsmonteur

  • #9
Weet je zeker dat beide modules ook 220Volt krijgen? Je kunt beide filtermodules nog verwisselen. Geeft dit geen verandering dan blijft alleen de displaymodule als verdachte over.
 

Fokko de Jong

  • #10
Ik heb de beide andere prints (filtermodule?) ook verwisseld en nu wisselt het probleem van de ene naar de andere kant, dus daar zit het probleem. Nu is de vraag waar?

Fokko
 

Storingsmonteur

  • #11
Daar kan ik je vanaf hier geen antwoord op geven. Een nieuwe kost bij Siemens ong. 150 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu