Kantelraam vervangen door een nieuw kantelraam

Nono

  • #1
Goeiedag,

Ik wil mijn kantelraam vervangen door een nieuw kantelraam.
Moet ik dan voor de afmetingen de buitenmaat nemen ?
Mijn huidige dakraam is h x b / 118 x 114.
Het is namelijk een oud dakraam van een onbekende fabrikant. Ergens zit er namelijk een lek kan alleen niet vinden waar. Aangezien het hout toch niet meer in goede gezondheid verkeerd, dacht ik; vervangen die zooi.

alvast bedankt
 

Pepjo

  • #2
Tenzij uw dakraam rond is, lijkt mij het opnemen van een diameter vrij moeilijk. :wink:

Probeer de inbouwmaten op te nemen, dit gaat waarschijnlijk makkelijker aan de buitenkant.
 

Nono

  • #3
Inbouw maat lijkt me lastig, want dan moet ik dingen gaan demonteren(ofnie?).

Het probleem is dus het bestaande gat groot genoeg is voor een **** raam van 118x114 cm

Als ik de inbouw maat op wil meten moet ik ff schrootjes gaan breken. Zover was ik nog niet, maar moet toch gebeuren wil ik het raam vervangen.

Maar is de afmeting van een nieuw ***** raam 114x118cm de inbouw maat. Is dit dus de grootte van het gat?
 

Pepjo

  • #4
De inbouwmaat kunt u denk ik aan de buitenkant makkelijk nemen door de loodslabben om te vouwen.
Doe dit wel met beleid, want ze moeten nog even mee tot het nieuwe raam er in zit.

De inbouwmaten kunt u toch gewoon opvragen bij de fabrikant ?
Eén telefoontje en u weet het.
 

Nono

  • #5
Inderdaad zal de inbouw maat wel ff opvragen. Had al een maitlje gestuurd, maar duurt ff voordat je een antwoord krijg, dus vroeg me af of een van jullie het wist.

inbouw maat is moeilijk van de buitenkant. Zien is geloven. Weet niet welke fabrikant dit raam verzonnen heeft. maar aan de zijkanten zitten geen loodslabben(alleen onderkant)maar metalen afwerk platen die ik niet zonder wat technisch geweld er af krijg.

Belangrijk nu is een droge dag volgende week. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu