Code 11 atag blauwe engel 2

Jodeb

  • #1
Eerst de code e-02 gehad deze is verholpen dit lag aan de 'vlam'onsteking. Er lagen stukken blokken van de brander in de ketel en hij plofte bij het willen gaan onsteken.
Maar nu heb ik sinds dat probleem is opgelost een nieuwe foutmelding en wel de code 11.

Op de brain komt te staan toestel storing code 11 reset toestel.
Maar dit heb ik toen gedaan en nu in 1 week tijd komt het 3 keer voor dat ik het toestel moet resetten?
Wat kan dit nu zijn?

Graag een reactie.
Groeten
Jodeb die het regelmatig koud krijgt afgelopen week...
 

Chathanky

  • #2
Als dit verbrand ketelmateriaal is, zou ik de afstelling van het gasblok maar eens na laten kijken, zoals Marco al aangaf, dit gaat niet lang goed zo en verniel je de rest van de ketel.

BL 11= het verschil tussen aanvoer en retour is te groot, dit kan oa. te maken hebben dat er teveel radiatoren dicht staan of de pomp niet goed circuleerd. risico kan zijn als dit te lang duurt dat je warmtewisselaar gaat lekken.

Ook mijn advies is om de ketel door een vakman te laten nakijken met kennis van zaken, het zou toch wel erg sneu zijn als de boel steeds verder in de soep draait. En aan het vorige bericht te zien ben ik niet de enige.
 

MarcoDezicht

  • #3
Laat er een monteur bij komen het is waarschijnlijk het moduleer gedeelte van de pomp dat niet goed meer werkt.
Dit kan als het een wilo pomp is zo uit gewisseld worden door een aan uit elektronica van de pomp dit is bij atag los te bestellen.
Andere optie is een nieuwe pomp er in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu