Chrome stijgbuis stortdouche inkorten

Funq

  • #1
Beste klusexperts,

We zijn van plan een aantal kleine klussen in de badkamer te doen, en één van die klussen is het vervangen van onze doucheset. Nu hebben we (op de gok) een stortdouche gekocht


Nu blijkt bij thuiskomst dat de stijgbuis te lang is. Ik vroeg me af of het mogelijk is om deze stijgbuis in te korten? Aan beide uiteinden is in ieder geval een verdikking aangebracht, dus het is niet alleen een kwestie van aan één kant netjes afzagen.

Ik kan helaas geen duidelijk foto's maken, maar ik hoop dat dit beschrijvend genoeg is. Ben benieuwd of er een oplossing is.

Vriendelijke groeten,
Ruud
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Niet werkende link vervangen door foto.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Ik denk dat de beste oplossing is om hem terug te brengen naar de bouwmarkt waar je hem gekocht hebt en te ruilen voor een passende.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Of wat lager hangen.
 

Funq

  • #5
Bedankt voor het vervangen van de link Frank.

Ik was er inderdaad al bang voor dat het moeilijk zou zijn om de buis in te korten. Mijn vriendin was erg fan van deze uitvoering, vandaar dat ik zeker wilde weten dat het "more trouble than it's worth" zou zijn.

Lager hangen is denk ik niet echt een optie, want dan moet ik de aansluiting van de kraan verlagen en dus weer in de muur aan de slag. Dat wilde ik eigenlijk vermijden.

Bedankt voor de reacties in ieder geval,
Ruud
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu