Bureaulamp ..... op plafond

Robbie's

  • #1
Mijn vrouwtje heeft het grandioze idee (slik) om een bureaulamp op zijn kop aan het plafond op te hangen.

Zie foto's. De foto van de "deksel" is de onderkant van de lamp. De bovenkant van die deksel is dus grijs en is een bout die onder de lamp naar beneden zit. Mijn eerste idee was gewoon de zwarte platte plaat (is bodem lamp) vast te zetten aan het plafond. Maar.. dan kan ik niet bij het boutje wat dus onder de plaat zit (zit in het midden van zwarte plaat bij de sticker).

Op zich geen gek idee om deze industrielamp op te hangen maar iemand enig idee hoe ik deze op kan hangen?

 

Fmrama

  • #2
Van aluminium strip 2 hoekjes ombuigen , met de diepte van de schaalbodem vd lamp. In de twee ongebogen stukjes een klein gaatje boren. Zo ook in de zijkant van de lampschaal. Dan het aluminium vastmaken aan de plafondplaat. De ongebogen stukjes wijzen dan naar beneden. Vervolgens de lamp an het alu profiel schroeven.
Ik hoop dat je de beschrijvin een beeld kunt vormen,
 

Robbie's

  • #3
Hmmm, dat is een idee. "Nadeel" is dat ik dan schroefjes aan de zijkant krijg. En die aluminium stukjes vast maken aan de plafond plaat... bedoel je dat ik dan in de bestaande gaatjes in plafond (waar deksel Elektra op zit) aansluit of nieuwe gaatjes boren in het plafond? Ik had zelf het idee om een stalen plaatje tussen de tween moergaten (dus bestaande plafond plaat van ronde Elektra gat) vast te zetten maar dan krijg ik (vooralsnog) niet de bout van onderkant lamp gedraaid in in de stalen plaat.

Lastig om dit netjes (maar vast....) op te lossen.
 

Fmrama

  • #4
Gebruik de gaatjes in de plafondplaat.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Veel lampen worden gemonteerd met een beugeltje. Die twee schroefjes vallen niet echt op, als ze dezelfde kleur hebben als de lamp.

Hoe zwaar is de lamp?

 

Robbie's

  • #6
Lamp is ongeveer 1kg.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik weet niet precies wat een centraaldoos kan dragen. Anders in het plafond vastzetten.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
Kan makkelijk aan de centraaldoos.
 

Robbie's

  • #9
Ik vind het getoonde beugeltje van IJkenhout wel een erg goede optie en ga er maar eens naar op zoek bij de dhz.

Bedankt voor de tips.
Mvg,
Rob
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu