Buitenmuur witten

Vietmark

  • #1
Ik ben van plan om de voorkant van mijn uit 1905 daterende huis wit te verven.
Welke verf kan ik hier het beste voor gebruiken.

Hoewel het aantal m² beperkt is heb ik geen zin om elk jaar weer opnieuw te gaan verven.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Even buiten de verfsoort: Wit verven betekent in principe: nooit meer terug naar kale steen, want dat is erg moeilijk weg te krijgen.

Weet je zeker dat dat wit verven in jouw siuatie toegestaan is? Het zou kunnen dat er bezwaren tegen zijn vanwege "schoonheids" aspekten.

Misschien verstandig het eerst te informeren of je het mag doen, dus bij de gemeente? Waarschijnlijk geen enkel probleem, maar verplicht worden het er weer af te halen kan een duur grapje worden.
 

Bri

  • #3
Je hebt gewoon latex voor buitenmuren, maar nadat ik vorig jaar onze buitenmuren geverfd heb... (die waren niet meer wit, maar grijs)... ben ik blij dat de gevel van ons nieuwe huis niet geverfd is!

Ik vond het maar een vervelende klus.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Controleer ook het voegwerk voordat u gaat schilderen, huizen van die leeftijd hebben vaak slecht voegwerk, dit moet eerst in orde gemaakt worden, na het schilderen opnieuw voegen levert slechtere kwaliteit van de voeg op.
Is het huis bepleisterd dan het pleisterwerk controleren en eventueel herstellen.
 

Dingena

  • #5
Er zijn natuurlijk verschillende soorten buitenmuurverf, ook de kwaliteiten zijn zeer divers. Voor een goede keuze is het verstandig om naar een verfspeciaalzaak te gaan om u goed te laten voorlichten. Een goede buitenlatex waar u lange tijd niet naar om hoeft te kijken zit nou eenmaal een prijskaartje aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu