Buitenmuur stuc fatsoeneren/bijwerken

Marcklusal

  • #1
Wij hebben een gestucte buitengevel. Dit is helaas niet erg mooi gedaan door de vorige eigenaar, en op sommige stukken laat het los. Wij willen het voor het oog voor een paar jaar weer netjes hebben, voordat we de hele gevel opnieuw laten doen.

Vraag is: Hoe kun je als redelijk ervaren klussen, maar geen buiten stucervaring het beste kleine stukken BUITENstuc bijwerken?

Is bijvoorbeeld zoiets als * een idee? Het liefste zoek ik een kant een klare pasta) maar niet noodzakelijk. Binnen heb ik bijvoorbeeld * renopasta gebruikt, en dat werkte prima.

Dus buiten wil ik de loszittende stukken verwijderen (hamer/beiteltje) dan een hechtlaag en dan wat stuk aanbrengen. En dan de oude en nieuwe stuc opnieuw verven.

Hoe kan ik dit het eenvoudigste aanpakken?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Als zo'n kant en klaar product geschikt is in deze toepassing prima toch. Let erop dat je meestal moet voorstrijken. Dat staat vast op de verpakking.

En zijn ook stucmiddelen die je zelf moet mengen. Uiteraard eerst alle losse delen wegbikken.

Plaats anders even een foto.

Ik heb de merken verwijderd.
 

Marcklusal

  • #3
Ik heb zitten kijken en extra advies ingewonnen, maar het zijn allemaal erg grote zakken en best vraagt het wat vaardigheid schijnt voor buiten.

Ik heb recent een buitenmuur aangesmeerd met het bbqmerk, maar dan de snelcement. Dat werkte prima voor 50x50. Kan dat ook gebruikt worden voor een groter oppervlakte als stuc? Of is dat slecht, en zo ja waarom?



Nogmaals bedankt, en sorry van het merk echt noemen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Vaak kost een grote zak zelfaanmaak praktisch hetzelfde als kantenklare pasta.

Of dat geschikt is, zal je toch zelf even moeten bekijken in de specs van het product. Zo is het gissen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Uit de specs:
Code:
Geschikt voor snelle reparaties van steenachtige ondergronden, binnen en buiten.
Dus wél voor buiten, maar niet voor grotere oppervlaktes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu