Buiten gashaard

Boro

  • #1
Goedemiddag,

Wij zijn van plan om een overkapping aan de woning te maken en hierin een gesloten gashaard te plaatsen met een dubbelwandig rookkanaal die recht omhoog door het platte dak moet gaan.
De gashaard willen we plaatsen tegen de scheidingsmuur (gemetselde muur enkelsteens). Om de gaskachel willen we een ombouw maken.
Ik was van plan om de ombouw van ytong (cellenbeton) blokken te maken. Eerst een betonfundering storten daarop het U profiel en dan de blokken van Ytong.

Nu zit ik alleen met het elektra van de overkapping, die zou ik graag door dezelfde ombouw willen doen zodat ik een schakelaar aan de zijkant van de ombouw kan maken en ander elektra van het plafond ook via die ombouw omhoog kan doen.
Is dit mogelijk of wordt het te warm in de ombouw? Moet ik extra maatregel nemen? eventueel wou ik ook een meter boven de gaskachel een nis (15 / 20 cm dieper) maken en daar een tv in plaatsen (dus coax, utp en elektra).

Kan dit met de warmte die afgegeven wordt door het rookkanaal en gashaard?

Alvast bedankt.
 

Boro

  • #2
Niemand ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
De afvoer van een gaskachel mag niet zomaar tegen de scheidingsmuur geplaatst worden, er zijn eisen aan verbonden, te vinden op internet en anders vragen bij een installateur.
1 of meer foto's of een tekening zou handig zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu