Bosch woh 5210 bovenlader wasmachine draait niet meer.

Twindian

  • #1
Beste allen. Ik lees hier vaak goede tips. Alleen heb ik nu zelf een probleem
Mijn Bosch bovenlader is er mee gestopt. Vorige week na een wasje ( op de camping) waar hij een beetje slepend geluid maakte , vlogen de stoppen er uit en draaide hij niet meer. klokk tikt gewoon door en ik heb het idee dat hij ook een soort draai geluidje maakt
Na het lezen hier en bellen naar een onderdelenhuis moeten het haast de koolborstels zijn.
Het onderdelen huis wilt niet vertellen waar de koolborstels zitten.
Die wilt de klus zelf doen. Ik zit er niet op te wachten om dat ding weer 100 km te vervoeren :-)
Dus zelf de machine open gemaakt, (een zijkant en achterkant)
de moter schroef los gemaakt dat je de moter kan bewegen.
Gevoeld en gespeurd, geen iets te vinden waar die koolborstel in of aan kan zitten...
Wie weet waar die onderhand (frustrerende dingen zitten)
Dan nog een vraagje, mijn bodemplaat is iets verroest, is het dan wel handig om er geld aan te spanderen. En hoe krijg ik die rubberen ring er weer op
Ik ben vrouw en las hier dat je er vanaf de bovenkant bij kon , vandaar mijn snelle klus aanval.
Graag heel veel tips .. groeten Dian :roll:
 

Storingsmonteur

  • #2
Geef even het complete e en fd nummer door. In deze machine worden namelijk 2 typen motoren gebruikt.
Koolborstels kun je trouwens gewoon in de Bosch e-shop bestellen. Hier kun je ook de tekening van de machine zien en dus ook de koolborstels.
 

Twindian

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de nrs opgezocht
E nr .... woh 5210 ofg/01

fd..... 7007000287
groeten dian
 

Storingsmonteur

  • #4
Kan zowel een Siemens als een Ceset motor in zitten. Je moet dus echt op de motor kijken welke het is. Dan kun je evt. koolborstels bestellen.
Machine is wel 20 jaar oud, en koolborstels kosten wel rond de 65 euro.
Dan moet je wel zeker weten dat er niks anders aan de hand is.
 

Twindian

  • #5
Dank je, ik ga het idd even over denken...
bedankt dat je reageer op zondag
groeten dian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu