Bosch WFR3250 keerring past niet

Jasper_V

  • #1
Goedenavond klushulpen,

Ivm zwaar ratelend geluid uit onze wasmachine een "klein" onderzoekje gestart. Kuip gedemonteerd en gedeeld (plastic kuip met ingegoten lagerbus), het bleek dat het binnenste lager en ook de keerring compleet verrot was (er zaten zelfs halve kogeltjes in :shock: ). Lagers met enige moeite gedemonteerd, lagerbus en as vielen nog wel op te knappen. Dus ik heb nieuwe lagers in huis gehaald en een nieuwe keerring (maat 80x47x10/12).

Nu heb ik twee vraagjes over die keerring, bij demontage niet goed opgelet...:
- De keerring past niet in de lagerbus, de ring is circa 4mm te klein in buitendiameter. Hoort deze keerring opgesloten in het metalen gedeelte van de lagerbus, of hoort deze in het gegoten plastic thuis? Dat plastic is beschadigd geraakt bij demontage van het binnenste lager en ik heb een stukje weggegooit. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hier de keerring in zat?
- Bij demontage van de keerring heb ik eerlijk gezegd niet zo goed opgelet hoe deze in de lagerbus zat. Met de open kant van de "U" richting de trommel of richting de lagers? Richting de trommel zou beter afdichten als er iets druk in de trommel staat, maar dat is natuurlijk niet zo. De metalen schijf in de keerring kan beter niet aan de waterzijde staan ivm roesten. Ik denk dus dat de open kant van de "U" naar de lagers zit?

Als iemand me op weg kan helpen, graag!

Groeten,

Jasper
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De keerring hoort in de plastic kuip met de opening naar de lagers gericht.
 

ChrisHa

  • #3
En de keerring zit (Whirlpool AWM5129 met net zo'n kuip) ook niet diep, mijn buurman had hem per abuis doorgeduwd zover hij kon maar hij moet 'net er in'.
 

Jasper_V

  • #4
De wasmachine heeft zijn eerste draai weer succesvol gemaakt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu