Bosch wasdroger WTL 5400

RdeWee

  • #1
De machine stopt vrijwel direct nadat deze is aangezet. Nogmaals aanzetten en hij wertkt het programma af.
Aan het eind van het programma geeft ie een zeefalarm, de zeef is echter schoon.
Bij controel bleek dat in het kanaal achter de zeef ( dus in de machine ) water zit.
Dit water zou volgens mij in de opvangbak moeten zitten.
Wat kan dit zijn ?

Rob
 

Bart100

  • #2
Wat bedoel je met zeef? Ik hoop niet enkel de filter in de deur, want dan heb je er één te weinig gekuist, achter de plint van het toestel zit uw condensfilter die ook regelmatig moet gereinigd worden en als die verstopt is geeft hij regematig de foutmelding filter reinigen.
 

RdeWee

  • #3
Ja klopt, die zeef bedoel ik dus achter de plint.
Deze is absoluut goed schoon, en achter deze zeef dus in de machine zit een soort "tunnel". Daar staat water in!
De zeef in de deur geeft volgens mij geen melding, toruwens deze wordt iedere keer na het drogen schoongemaakt.

Rob
 

Storingsmonteur

  • #4
Afvoerpomp verstopt of defect.
 

RdeWee

  • #5
Zit er in de slang vanaf de waterbak naar de afvoerpomp ook een terugslagklep? Zoniet dan zit ie verstopt, want ik kan niet terugblazen.

Rob
 

Bart100

  • #6
Achteraan is het normaal dat er altijd nog een beetje water in staat, het niveau mag natuurlijk niet tot aan de bovenste rand staan. Maar ik vermoed niet dat je daar het probleem moet gaan zoeken omdat je een foutmelding krijgt van de filter en niet van het reservoir. Als alle filters proper zijn en je nog steeds de foutmelding krijgt zou ik eens kijken of er geen nagel of een beugel van een bh tussen je verwarming zit die de massa niet raakt maar in het slechtste geval beide elementen aan elkaar verbind waardoor de achterste ntc een hogere temp. zal vaststellen dan is ingesteld (zelf al 2 keer meegemaakt bij vrienden). Mocht dat niet het geval zijn meet je best de ntc op de verwarming uit, die moet tussen de 18 en 22kohm zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu