Bosch vaatwasser SGS 46A32E4/35 maakt programma niet af

Barog

  • #1
Ik heb een Bosch vaatwasser SGS 46A32E4/35.
Nu heb ik hier op het forum al wel vergelijkbare problemen gevonden en ben ook van plan om de gegeven tips uit te voeren.

Even voor de duidelijkheid: vaatwasser maakt programma niet af ipv. 0 blijft hij op 1 staan.
Tijden van de klok kloppen niet, normaal 154 min nu 199 min, kort programma normaal 32 min. nu 24.
Soms verwarmt ie niet.
Nadat je reset doeten dan deur open en weer dicht wil hij meestal wel goed lopen.
Ik weet niet of het volgende normaal is, maar als ik het filter schoonmaak staat er nog een klein beetje water in.

Nu wil ik de gegeven tips wel uitproberen, maar ik weet niet wat waar zit.
Zoals printplaatje, er wordt ook ergens gesproken over labyrint wat is dat en waar kan ik deze vinden.
Ik heb nu de vaatwasser leeg draaien met de sodamethode, morgen ga ik alle slangen en afvoerbuizen nakijken en schoonmaken.

Dus kan iemand mij vertellen wat ik nog meer kan doen en waar ik de printplaat enzo kan vinden bij dit type vaatwasser.

Alvast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Bosch/Siemens: het E-nummer (staat op het typeplaatje omlijnd) én (indien beschikbaar) het FD-nummer, lees de sticky bovenaan in de rubriek.
 

Barog

  • #3
Het gaat dus om een Bosch vaatwasser.
In het typeplaatje staan de volgende gegevens:

SGS46A32EU/35
FD 8208
en nog dit nr: 340173

We hebben deze vaatwasser in 2002 gekocht.

Ik hoop dat dit voldoende gegevens zijn.
 

Henny

  • #4
  1. Bovenkant (deksel) eerst verwijderen door aan de achterzijde twee ontgrendelingslippen in te drukken.
  2. Aan de voorzijde de kunststof kap, met hierachter de metalen plint demonteren.
  3. Hierna de linker zijkant losnemen. (twee schroeven aan de voorzijde)
  4. Je ziet nu het labyrint en hieronder de niveaukamer zitten.
  5. Vanuit de niveaukamer loopt een geribbelde slang naar de filterbak.
    Deze slang zit klemmend gemonteerd.
    Trek deze slang los en spoel deze goed door.
  6. Als het labyrint vervuild is, met name linksboven bij de afvoerkanalen, deze demonteren en de achterste twee kanalen met bleekmiddel reinigen
    (labyrint met de openingen naar boven zetten).
  7. Indien de niveaukamer ook vervuild is, deze demonteren en reinigen.
Verder kun je met de zoekfunctie nog aanvullende informatie verkrijgen.
 

Barog

  • #5
Ik heb de sodamethode al uitgeprobeerd en helaas bleef het probleem, dus hebben we de vaatwasser uit elkaar gehaald.
Nu bleken er een aantal dingen erg vuil te zijn en hebben schoongemaakt.
Alleen was de niveaukamer wel heel erg smerig, vooral linksboven bij dat vlottertje. (zie foto)

Wat we ook probeerden we kregen hem niet schoon en hebben maar besloten om een nieuwe te kopen.

Vandaag dus nieuwe niveaukamer erin geplaatst en weer even leeg laten draaien, hij deed het tot nu toe goed geen storingen!
Alleen is nu mijn vraag, als de machine klaar is met het programma dan blijft er water staan in niveaukamer en een klein beetje bij het filter.
Is dit normaal?

 

Co de Witgoedman

  • #6
Ja, er blijft altijd een klein beetje onder het filter staan en een heel klein laagje in het labyrint.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu