Bosch vaatwasser maakt programma niet af SGV5903/07 FD8010

Roynitert

  • #1
Bosch SGV5903/07 FD8010 programma eindigt niet, maar blijft op 1 minuut resterende tijd staan, en blijft hier een constant monotoon gebrom horen.

Dit probleem was ook al aangegeven door Rene44 in Vaatwasser pompt niet leeg en blijft op 1 minuut steken
maar hier was geen antwoord gegeven.

De vaat is niet schoon, hoewel er wel water (heet) in is geweest en alles netjes is afgepompt.

Lokale monteur meld dat bij dit type Bosch na 5 a 6 jaar dit probleem vaker voorkomt, en de remedie is een nieuwe (besturings) module aanschaffen voor 300 euro. Dat is me iets te duur.

Iemand suggesties ?
 

Co de Witgoedman

  • #2
Zou volgens mij een probleem kunnen zijn met de watertoevoer, ik denk dat een vulklep , links bij het labyrint defect zou kunnen zijn, maar dit even uit mijn hoofd, zou morgen even exact moeten kijken wat het is.
 

Henny

  • #3
Co, ik heb vorige week hetzelfde problem met zo'n machine gehad.
De machine nam toen te weinig water bij het voor de tweede keer vullen.

Oorzaak hiervan was zowel vervuiling van het labyrint alswel vervuiling van de niveaukamer.

Na het reinigen van beide onderdelen, de machine een (auto)programma
laten draaien en deze eindigde keurig weer op 0.
 

Roynitert

  • #4
Henny en Co, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb nog een toevoeging. Die problemen die ik schetste dat ie stopt bij 1 minuut komt alleen voor met het "auto" programma (dat we altijd gebruikten).

Ik heb gisteren een heet 70 graden (vast) programma gedraaid en deze loopt wel tot het eind! Is dit toeval, en gaat het een volgende keer met dit programma ook mis, of ligt het probleem misschien bij het "auto" programma?

Als ik het goed snap maakt het auto programma als enige gebruik van een sensor om te bepalen hoe vies het water is en zo de de programmaduur bij te stellen. Zou het probleem niet in die hoek kunnen zitten?
Als dat zo is, kan ik in het vervolg gewoon een "niet-auto" programma kiezen en heb ik geen problemen meer (en hoef ik 'm niet te demonteren om het labyrint en de niveaukamer schoon te maken).

Suggesties ?
 

Co de Witgoedman

  • #5
Reinig de vaatwasser een aantal keer met soda, zie de sticky bovenaan.

Lukt dit niet dan dient inderdaad het e.e.a. eruit gehaald te worden en gereinigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu