Bosch SPS5462 pompt water niet af na verhuizing

Vaisha

  • #1
Gisteren heb ik een Bosch vaatwasser (E: SPS5462/06 FD: 7803 780124) gekregen van mijn oma, die ze zelf slechts een paar keer heeft gebruikt.
Vlak voor de verhuizing werkte deze nog prima.

Eenmaal aangesloten hier en een testdraai zonder afwas gedaan, kom ik erachter dat er een laag water in de machine blijft staan. Als ik nu een willekeurig programma aanzet, hoor ik een zoemend geluid, alsof hij het wel probeert, maar de programmaknop tikt vrij snel door tot op ongeveer 1/3e waarna de machine helemaal stopt.

Ik heb de filters gecontroleerd, deze zijn helemaal schoon. Ook het labyrint ziet er helemaal schoon uit. Het lijkt me dat er ergens iets verkeerd zit aangesloten, of dat er tijdens de verhuizing iets mis is gegaan.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Vaisha
 

Janavg

  • #2
Op wat voor een afvoer heb je de machine aangesloten. Hangt de slang los in een sifon of heb je hem op een afvoer van de spoelbakken aangesloten?.
Is het laatste het geval dan zou er nog een dop in kunnen zitten.

Groet jan
 

Vaisha

  • #3
He bedankt! Dat was het inderdaad!

Ik heb de machine aan laten sluiten door de mensen die onze 'nieuwe' keuken erin hebben gezet, dus had verwacht dat het daar wel goed zou zitten. Maar er zat inderdaad nog een grote blauwe dop in het nieuwe afvoerbuisje.

Nogmaals hartelijk bedankt! Ik kwam er al twee dagen niet uit :oops:

Groetjes,
Vaisha
 

Janavg

  • #4
Blauwe dop is een veel voorkomend iets.

met groet,



jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu