Bosch SHV5603eu vaatwasser probleem

CéWé

  • #1
Ik heb een Bosch SHV5603 vaatwasser; in eerste instantie werd het programma gestart waarna hij na enige tijd ermee stopte. Het display en de ledjes begonnen te knipperen (1/2 seconde aan en 1/2 seconde uit).

Er komt geen error-code in het display. Ik heb een reset geprobeerd (2e en 4e knop) maar er gebeurt niks. Wanneer ik de vaatwasser uitzette kon ik na bepaalde tijd weer opnieuw beginnen.
Het labyrint was vervuild (palletje bleef hangen); dit heb ik schoongemaakt, maar het probleem bleef bestaan.

Momenteel is het zo dat het display en de ledjes meteen gaan knipperen zodra je de vaatwasser aanzet. Wie weet er raad ?
(ik heb alle vergelijkbare onderwerpen bekeken, maar volgens mij is dit probleem nog niet behandeld)

CW
 

Toon

  • #2
Graag ook het E-nummer vermelden én (indien beschikbaar) het FD-nummer.
 

CéWé

  • #3
Alles wat ik vind op het type-plaatje is:
SHV5603EU/22
FD8010
TYP S9VT1B

Ik heb weer een programma kunnen starten; kort programma 35 minuten; na 4 minuten gaat het display weer knipperen en blijft "hangen" op 31 minuten. De pomp wordt inhetzelfde ritme aangestuurd (1/2 seconde aan en 1/2 seconde uit) Ik hoor ook een relay in de aansturingsmodule in datzelfde ritme.

CW
 

CéWé

  • #4
De besturingsprint zit onder de druktoetsen (dus in de voorklep) ik heb deze print eens bekeken, maar deze zag er goed uit (niks verbrand of iets dergelijks)

CW
 

Co de Witgoedman

  • #5
Heeft u ook de toevoer van de waterhoogteregelaar naar de kuip schoongemaakt?
 

CéWé

  • #6
De toevoer van de waterhoogteregelaar heb ik schoongemaakt; deze was enigszins vervuild maar zeker niet verstopt.

Wanneer het palletje naar buiten komt (voldoende hoog niveau) gebeurt er niks in het programma. Is dit normaal ? Ook bij handmatig bewegen van de pal (en dus ook de microswitch) gebeurt niets.

Ik heb de spanning gemeten over de switch (niet gesloten) en deze is 155 Volt; moet dit niet 220Volt zijn?

CeWe
 

Co de Witgoedman

  • #7
De motor moet dan gaan draaien.

Spanning weet ik zo niet, zou ik moeten nameten en... dat lukt vandaag niet.. :lol:
 

CéWé

  • #8
Ik heb nog een goed gekeken wat de machine doet; op het moment dat de pal naar buiten komt gaat de motor heel even draaien waarna hij weer meteen stopt; De pal gaat weer naar binnen.

Vaatwasser gaat vervolgens even staan pompen en vervolgens wordt weer weer water toegevoerd. Deze cyclus blijft zich herhalen.

CW
 

Co de Witgoedman

  • #9
Haal het filter eens uit de vaatwasser vandaan en probeer het dan eens.
Het filter kan erg verstopt zitten.
 

CéWé

  • #10
Beste Co,

je bedoelt waarschijnlijk het filter onder het rooster in de vaatwasser; dit is helemaal schoon. Op jouw advies dit eruit gelaten en nogmaals geprobeerd. Helaas geen goed resultaat; het probleem blijft ontstaan......

CW
 

Co de Witgoedman

  • #11
U weet heel zeker dat alles schoon is, ook de linkerbovenkant van het labyrint voor de ontluchting en ook de slang die naar de kuip gaat??

Klacht lijkt toch nog steeds heel erg op verstoppingsproblemen.

Er mag absoluut nergens geen vuil meer in zitten, alles moet schoon zijn..
 

CéWé

  • #12
Co,

Ik heb het labirinth al eerder zo goed mogelijk schoongemaakt; het palletje beweegt weer helemaal vrij.

Ook de slang naar de kuip heb ik helemaal schoongemaakt (dit is toch de slang die via de voorkant van de vaatwasser van de niveau-meter -rode vlotter- naar de onderkant van de kuip loopt)

Mogelijk heb ik nog ergens een verstopping over het hoofd gezien, maar waar ?

mvg CW
 

Co de Witgoedman

  • #13
CéWé schreef:
Beste Co,

je bedoelt waarschijnlijk het filter onder het rooster in de vaatwasser; dit is helemaal schoon. Op jouw advies dit eruit gelaten en nogmaals geprobeerd. Helaas geen goed resultaat; het probleem blijft ontstaan......

CW
Haal even alle filters eruit, ook het rooster.
 

CéWé

  • #14
Alles eruit gehaald qua filters, roosters etc. .......geen verbetering.
Ook de afvoerslang schoongemaakt...geen verbetering.

CW
 

Henny

  • #15
Heb je de niveaukamer zelf al gereinigd?

Zoals Co al aangaf, lijkt dit toch met vervuiling van het inlaatsysteem te maken te hebben (water kan dan onvoldoende snel de kuip in lopen).
 

CéWé

  • #16
Henny,

Wat bedoel je met de niveaukamer ? en waar zit hij ?
Hoe kan het water allemaal naar de kuip; is de enige weg via de rode vlotter of is er nog een andere mogelijkheid ?

mvg CW
 

Co de Witgoedman

  • #17
De vlotterkamer is het onderdeel met de 2 schakelaars erop waar het water doorstroomt naar de kuip.
 

Rene van den Engh

  • #18
Hallo,

Volgens mij is je module defect. (264636)

Heb je er ook last van dat je machine helemaal niet reageerd op de aan en uit knop. Of dat hij zomaar midden in een programma stopt?

mvg Rene
 

CéWé

  • #19
Vaatwasser heb ik nu helemaal uit mekaar gehaald; alles is echt 100% schoon dus er zitten zeker geen verstoppingen in.
Ik ga nu toch de module verdenken. Spanning afkomstig van de BD 139 is maar 3,7 V, is dit te weinig ?
 

Rene van den Engh

  • #20
Hallo,

idd je module is defect.

mvg Rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu