Bosch Droger WTE84100NL/05 slaat uit

Vin_cent

  • #1
We hebben een probleem met de droger.

Na de droger gestart te hebben lijkt alles goed te werken, trommel en ventilator draaien en de lucht wordt warm.

Echter na enkele minuten stopt de droger, het aan/uit knopje flikkert dan langzaam maar wel onregelmatig. De droger kan daarna niet meer worden gestart. Als we de droger met de draaiknop op uit zetten kunnen we na een tiental minuten de droger weer even gebruiken.

Als we niks doen en afwachten piept de droger af en toe. Soms is het dan ook een dubbele piep.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Vincent
 

Vin_cent

  • #2
Thermostaat heb ik overgens nagekeken, knopje is niet uitgeslagen
 

Vin_cent

  • #3
Ik heb het idee dat het aan de stuurmodule ligt. Helaas zijn deze nog al prijzig, via Bosch.nl circa 270,= en via een andere leverancier circa 200,=

Zijn dit normale prijzen? Ik heb nieuw 340 euro betaald voor deze droger en het verschil met een nieuwe module is wel klein moet ik zeggen.
 

Vin_cent

  • #4
Niemand een idee?
 

Vin_cent

  • #5
Heeft niemand een soort gelijk probleem gehad?
 

Rene van den Engh

  • #6
Hi Vin_cent,

Het lijkt idd op een probleem met je print, je kunt even contact opnemen met Bosch en het probleem uitleggen.

Wat je nog even kan proberen is je deur hard dicht gooien op dat moment, het zou ook je deurslot kunnen zijn,

Succes
Mvg Rene
 

Vin_cent

  • #7
Beetje late reactie maar ik ben al een tijdje bezig met Bosch en de leverancier. Ze vragen naar mijn mening veel te veel geld voor het herstellen. Contact loopt ook heel erg stroef, krijg soms hele late of zelfs geen reactie op mijn vragen.

De droger is net uit de garantie maar volgens het burgelijkwetboek mogen geen herstelkosten worden gerekend als de verwachte levensduur niet gehaald wordt.
 

Rene van den Engh

  • #8
Hallo,

Het is een lastig verhaal of je wel of niet moet betalen. Verwacht er niet te veel van.

Je kan nog even kijken op https://www.consuwijzer.nl/

Veel succes
 

Vin_cent

  • #9
Droger is 3 maanden na garantie stuk gegaan. Ze geven als reparatiekosten 250 euro op terwijl ik maar 350 voor de droger betaald heb. Dat is natuurlijk niet in verhouding.
 

Storingsmonteur

  • #10
De wet op de consumentenkoop geld tussen jouw en je leverancier. Leg het probleem dus bij de winkelier neer. Deze zal met een pasende oplossing moeten komen.
 

Vin_cent

  • #11
Daar ben ik dus al een maand mee bezig. Leverancier doet niks anders dan naar de Bosch regeling verwijzen.

Ik ben al een paar keer door Bosch gebeld(geregeld door de leverancier) voor een afspraak, alleen als ik dan vraag naar wie de factuur gaat is elke keer het antwoord: Naar u!

Na gedreigd te hebben met rechtsbijstand komt er nu een beetje schot in de zaak. Alleen omdat de Bosch monteurs nu vakantie hebben moet ik wachten tot 4 januari.
 

Rene van den Engh

  • #12
Gelukkig zijn de monteurs van Bosch ook mensen.

De winkelier is aansprakelijk voor de kwaliteit van de producten die hij verkoopt, niet de fabrikant.

U zult dus terug moeten naar de winkel.

Mvg René
 

Vin_cent

  • #13
Voor de duidelijkheid, alles loopt via de leverancier.
 

Martien 59

  • #14
Als de garantie voorbij is is ie voorbij
en als je gaat rechten zal het lang duren en de kosten hoger zijn dan een nieuwe droger

jij stelt de winkelier aansprkelijk en die z stelt Bosch aansprakelijk want die heeft hem daar weer van
bij philips Bauknecht al die merken een dag uit de garantie betalen
en als je er in de garantie zelf iets aan gedaan hebt vervalt de garantie
 

Vin_cent

  • #15
Zo stellen winkeliers en fabrikanten zich op. Toch is het niet zo.

Van een droger mag je verwachten dat deze langer mee gaat dan tot 3 maanden na garantie.

Stel je koopt een auto van 50.000 euro. 1 dag na verlopen van de garantie gaat de motor en versnellingsbak kapot. Herstelkosten bedragen 10.000 euro. Zeg je dan ook garantie=garantie jammer dan?
 

Martien 59

  • #16
Probeer het maar vincent heb lang genoeg in het vak gezeten
ik weet wel hoe het werkt
jij stelt de winkelier aansprakelijk en de winkelier het fabriek
koop maar een hp printer of wat je wil 1 dag na de garantie is betalen
ze hebben wel een regeling bij de fabrieken als hij 3 naaden over de garantie is moet je een bepaald bedrag betalen dan wordt hij gemaakt ongeacht de onkosten bij normaal gebruik
miele hangt er een pc aan en kijkt hoeveel wasbeurten je gedraaid hebt als het er te veel zijn doen ze moeilijk zelfs als je er garantie bij gekocht hebt als ze voertbalkleding zien hangen zeggen ze dat je bedrijfsmatig werkt
ik wens je veel succes maar voor het uitgewerkt is zijn we al weer een droger verder
 

Vin_cent

  • #17
Ik heb een goede rechtsbijstand. Er is al een informatief gesprek geweest en ze geven mij 100% gelijk. Mocht de leverancier niet met een oplossing komen schuif ik het door. De leverancier weet dit en loopt nu ondertussen een stuk harder.

Zolang mensen zich laten afschepen, zullen leveranciers en fabrikanten de poot stijf blijven houden ook al hebben ze ongelijk.
 

Martien 59

  • #18
Heeft niets met afschepen te maken
je zal hem niet gratis gemaakt krijgen
 

Vin_cent

  • #19
We zullen zien. Ik wil best een bedrag betalen maar geen 250 euro zoals de leverancier wil. Dat is totaal niet in verhouding met de aanschafwaarde.
 

Martien 59

  • #20
Ik moet nog zien als je een auto kopt van 50.000 euro en je hebt er in de garantie 200.000 km mee gereden en hij gaat stuk of je het betaald krijgt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu