Bosch Aquanoom 1400 Maxx WFO2861NL koolborstel problemen...

Youri1974

  • #1
Ruim een jaar geleden heb ik aan de hand van dit geweldige forum de koolborstels van mijn machine vervangen. Van de week weer wasproblemen (niet draaien trommel en niet centrifugeren). Dus de boel weer uit elkaar gehaald.

Wat zag ik:
Veel koolborstel stof onder in de machine (alles gecoat met stof en onderin zelfs poeder)
Koolborstels nog 8mm lang, dus reeds versleten. En dat is wel erg vlot, de vorige gingen 8 jaar mee, bij zelfde gebruik.

Wat ik vorige keer bij vervanging heb gedaan:
Koolborstels gekocht bij een grote gereputeerde landelijke onderdelenketen.
Koolborstels aan goede kant gemonteerd, d.w.z. Met het schuine vlak juist op de rotor.
Aan zijkanten licht opgeschuurd, zodat ze niet klem zouden zitten in het motorhuis. (en natuurlijk niet aan loopvlak geklooid)

Mijn vragen:
Hoe zou dit kunnen??? Het rotoroppervlak waar de koolborstels op duwen ziet er glad uit. Niet anders dan de rotor in deze post:

Bosch wasmaschine Aquanoom 1400 koolborstels vervangen
(en de koolborstels zijn nu net zo kort als de foto in die post)

Gaan koolborstels sneller slijten als de machine ouder is??? Wasmachine is 9 jaar oud en wordt denk ik zo n 7 tot 8 keer gebruikt per week.
 

Youri1974

  • #2
Heb uiteindelijk die verringen die aan de koolborstels vast zitten iets ingekort. Hopelijk gaan ze langer mee door de wat lagere druk op de rotor.
 

Co de Witgoedman

  • #3
Veren zou ik nooit inkorten, borsteldruk is nodig voor correcte werking.
Oorzaak dat uw borstels eerder versleten zouden kunnen zijn kan 2 oorzaken hebben:
1 Niet orginele borstels
2 versleten collector van de motor.

Meest logische is 1, waardoor 2 volgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu