Boenwas van houten vloer verwijderen

Wiekeh

  • #1
Vol enthousiasme begonnen we met het schuren van de houten vloer. Boven lukte het prachtig maar beneden bleek er was op te zitten. Gevolg: de vloer is half geschuurd (streperig), er zitten weer hard geworden strepen gesmolten was op en de schuurbanden zitten vol met was.
We zijn dus gestopt maar hoe moeten we nu verder? Doorschuren? Oplosmiddel gebruiken? We hebben al wat geprobeerd maar dat werkte niet.
wie heeft er een goede tip voor ons?
En kunnen we de vloer daarna nog in de olie zetten?
 

Kortman

  • #2
Er zijn middelen op de markt,om was te verwijderen en schuurbaar te maken.
En dan kan het wel in de olie.
 

Wiekeh

  • #3
Beste Kortman

Dank voor je reactie.
Heb je ook namen van middelen?
 

Tealon

  • #4
Merknamen mogen helaas niet genoemd worden, maar er worden door fabrikanten vaak soortnamen zoals wascleaner, wasremover ect. gebruikt.
 

Parketteurtje

  • #5
Hallo Wiekeh, je bent goed bezig alleen je geeft het te snel op met schuren.

Als het schuurpapier vol gaat zitten met was gaat deze strepen trekken, dit komt dat de wals waar je het schuurpapier op het zitten met een hoge snelheid draait en de was niet meer opneemt maar vergruist.

Als hij werkelijk de was begint te vergruizen schuur dan gewoon zo lang mogelijk door, en pas dan plaats je er een nieuwe schuurband op. Jammer dat je geen korrelnummer vermeld waar je mee aan het schuren bent en vooral wat ben je aan het schuren (houtenvloer is een groot begrip).

Ik kan je verder helpen maar alleen als je de nodige info plaats, geeft het niet op een mooi stukje hout in huis kan geen niets vervangen.
Begin niet met oplosmiddelen e.d. dit kost alleen maar meer geld en het help echt niet.

Geeft nou de goede info en dan bedoel ik, wat voor een hout is het (parket/plankenvloer enz.) wil je deze lakken/kleuren, met wat ga je schuren en wat voor een machine en schuurpapier.

Als je dat geeft kan ik je hoogstwaarschijnlijk een heel eind op weg helpen.

Mvgr, Parketteurtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu