Bodemfolie in kruipruimte, wat te doen met water van boven?

Mark999

  • #1
Beste mede klussers,

Ik wil de vloer gaan isoleren, en stap 1 vormt de bodem afdekken met plastic (heb een testje gedaan in in de kruipruimte onder de (voormalige) garage, en het verschil in vochtigheid is groot. Nu de rest van de kruipruimtes.

Over het algemeen kan ik natuurlijk overal het plastic neerleggen, er zijn echter wat complicaties omdat er plekken zijn waar er wat water van boven komt: foto 1, een doorgang naar buiten voor een hemelwaterafvoer die ik niet meer is. Sijpelt een beetje naar binnen. Foto 2, precies onder de schaduw boven de bakstenen, een ventilatie rooster, waar ook een beetje water naar binnen druppelt. Foto 3, een hemelwaterafvoer, waar ook wat water en zand naar binnen gaat. Nu vormt het geen problem omdat het op de grond van de kruipruimte valt. Maar als ik plastic ga leggen valt het erop, en da's niet goed.

Iemand en idee hoe dit te tackelen? Of het plastic omhoogleiden zodat het achter en dus onder het plastic komt? Dank voor meedenken.





 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Je kan die gaten ook dichten.

Het folie zet je inderdaad omhoog tegen de fundering, dus eventueel water kan er achterlangs lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu